Lawak Pendek

SAM: Kenapa kamu cakap minum susu segar boleh bawa maut? DOL: Sebab semalam semasa aku tengah minum,lembu tu terajang aku. Nasib baik tak ma...

Hotel

Sepasang suami isteri dalam perjalanan ke bandar dan kerana jaraknya yang jauh, mereka siggah untuk menginap di sebuah hotel sebelum menerus...

Lesen P

Ini kisah yang diceritakan oleh kawan aku daripada Kedah, namanya Naspie. Dia kata cerita ini benar-benar berlaku. Kisahnya begini ... seora...

AYANG

Valentine hari tu ayang tanya tang mane kite sayang kat ayang. Time tu kite tak dapat nak jawab. Semalam ayang merajuk ngan kite, kite dah p...

Kahwin

Awal Perkahwinan Isteri : "Jom kita pergi shopping" Suami : "Jom..dari duduk rumah, bosan plak.." Pertengahan Perkahw...

Minta Kerja

Ni aku nak citer pasal aku dulu cari kejer kilang kat Ayer Keroh, Melaka. Aku 4 orang, Ajis, Ali dan Jar. Waktu kami jalan kat Ayer Keroh, k...

Salah Paham

Kisah ni terjadi waktu aku mula-mula masuk keje dulu..waktu tu aku menunggu supervisor aku di kantin pejabat..untuk di berikan taklimat kerj...

Selimut

Mendengar bunyi yang kuat dari dalam bilik seorang anak, si ibu bertanya dari luar. "Bunyi apa itu, Man??" "Selimut jatuh d...

UJANG

Abu nih org Trengganu, manakala Amer ni org Kedah. Tinggal satu bilik..katil double decker.. Amer kat atas.. Abu kat bawah. Amer ni suker ba...

Kereta penuh

Satu keluarga yang berasal dari Terengganu nak balik beraya di kampung, tapi cuma ada sebuah Kancil je untuk tujuh orang ahli keluarga terse...

Isteri Idaman

Kriteria isteri idaman adalah: 1. Seorang isteri yang cantik, pandai bersolek, memasak dan mengurus rumah adalah hal yang penting. 2. Seor...

Tak tahan

Usop Belacak baru sahaja berkahwin dengan Joyah Kerengge. Setelah selesai upacara membuka hadiah dan bersanding malam itu, Usop segera menuj...

Belimbing

Dalam satu pertandingan antara buah-buahan tempatan, berkatalah buah durian dengan angkuhnya "Siapa lagi diantara kamu yang sanggup ber...

Penimbang

Seorang perempuan masuk ke dalam sebuah Klinik sambil mendukung seorang bayi... Tiba-tiba perempuan itu ternampak sebuah alat penimbang bera...

Sea Games

Dimulakan cerita diadakan sukan antara negara-negara ASEAN di KualaLumpur. Salah satu acara ialah pertandingan keras kepala. Cara pertanding...

Matahari

Ada dua orang gila yang sedang berbual di rumah sakit jiwa Tampoi. Orang gila 1 : ( sambil naik atas meja ) "Kamu tahu tak?" Ora...

Setem

Disebuah negeri terdapat beberapa orang Raja yang memerintah. Raja-raja di negeri itu pulak ditadbir oleh seorang Perdana Menteri yang terke...

Masjid Jamek

Pada suatu hari yang damai, Tipah berjalan menuju ke stesyen LRT yng berdekatan dengan rumahnyer. Sesampainyer dia di situ, dia terus berger...

Lembu

Seekor lembu betina telah berhenti memberikan khidmatnya untuk memberi susu kepada penduduk sebuah kampung di utara Russia. Oleh itu pemili...

Parti

Hamid baru mendapat tahu dia akan ditukarkan ke Pulau Pinang kerana dinaikkan pangkat. "Semua kawan saya akan mengadakan parti secara ...

Tiga sahabat

Al kisah adalah 3 orang sahabat yang sungguh susah hidup mereka. Ghuyub seorang pengira tiang letrik yang bertauliah, Kulop pula seorang pen...

Senyum

1. "Kenapa lelaki perlu beristeri tiga... ." Jawapannya kerana : kerana kalau kawin satu isONE kalau kawin dua isTWO kalau kawin t...

Bos oh Bos

Hari ini adalah hari pertama Sepiah bekerja, jadi masa mula-mula kerja nie, dia kena la baik-baik dengan boss. Jam dah pukul 6:30 petang Sep...