mytukangcat.blogspot.com

Wednesday, October 29, 2014

Sahabat Lama

Sahabat yang sudah lama tak berjumpa, seorang dari negeri Sarawak seorang lagi dari negeri Perak. Orang Sarawak pun bertanya kepada orang Perak.

Sarawak : Awak ni orang Perak kan?

Perak : ye, kenape?

Sarawak : Bahasa korang berbeza sikit kan?

Perak : Ada le sikit.

Sarawak : Kalau terbakar, korang panggil apa?

Perak : Terbako, terbako.

Sarawak : Hmm.. memang lain, kita orang panggil lain.

Perak : Korang panggil ape?

Sarawak : Kita orang panggil Bomba

Perak : cis @#!!


sumbangan: Aman

Friday, October 24, 2014

Wasiat

Ramasamy terbaring atas katil wad ICU.. Dia mahukan nurse yang merawatinya berada bersamanya untuk jadi saksi kepada wasiatnya.. 

Isterinya..anak perempuan dan dua anak lelakinya juga berada di tepi katilnya..

"Jadi", Ramasamy berkata kepada mereka:

"Lingam, aku mau kau ambik rumah-rumah sekitar Jalan Duta ..."

"Saraswathy, kamu ambik alih apartment-apartment di kawasan Kota Damansara Place..."

"Jega, aku mahu kau ambik alih ruang-ruang pejabat di KL Central...."

"Letchumany, isteri ku sayang..tolong ambik semua taman-taman perumahan kawasan Downtown."

Nurse tersebut rasa terkejut dengan wasiat itu dan bila Ramasamy menghembus nafasnya yang terakhir..dia berkata kapada Letchumany..

"Mrs. Letchumany, suami awak mesti seorang yang berusaha gigih dan banyak menjana harta.."

Letchumany menjawab, "Tarrak la aci.. suratkhabar kasi antar saja.."



Sumbangan: Maniam

Tuesday, July 15, 2014

Gajah

Dalam sebuah kelas..guru memulakan pengajarannya. 

Guru: Murid-murid...binatang apa yg bermula dari huruf 'G'?

Dengan pantas seorang murid berdiri dan menjawab...Gajah cikgu...lalu dia dipuji oleh cikgu. 

Guru: soalan seterusnya.. binatang apa yang bermula dengan huruf 'D'?

Semua murid diam......
lalu murid tadi berdiri dan menjawab..." Dua gajah cikgu"....murid-murid lain mula ketawa...cikgu mulai marah..

Guru: Awak berdiri atas kerusi, soalan seterusnya...binatang apa yg bermula dengan huruf 'M'?

Semua murid diam.......
lalu budak tadi jawab lagi...."Mungkin gajah".....

Guru: awak keluar dan berdiri di pintu......

Soalan terakhir...binatang apa yg bermula dengan huruf 'J' ?

Semua murid-murid diam...guru menunggu murid menjawab tapi semua hanya diam....

Lalu murid tadi menjawab......" Jangan jangan gajah"....

Sumbangan: AD

Friday, July 04, 2014

Meminang Anak Pak Imam

3 lelaki masuk meminang anak Pak Imam.
Pak Imam - " Kau nama siapa?"
Lelaki 1 - " Nama saya Yusuf.."
Pak Imam - " Haa.. Kau baca surah Yusuf.. Aku nak dengar.."
Lelaki 1 membaca surah Yusuf dengan lancar..

Pak Imam - " Apa nama kau?"
Lelaki 2 - " Nama saya Ibrahim, Pak Imam.."
Pak Imam - " Kau baca surah Ibrahim.. Baca dengan betul.."
Lelaki 2 membaca surah Ibrahim dengan baik dan lancar..

Lelaki 3 mulai menggigil. 

Pak Imam - "Kau.. Nama kau apa..?"
Lelaki 3 - " Err.. Err.. Nama saya Yasin.. Err.. Tapi kat rumah, Mak dan ayah saya panggil saya Qulhuwallahuahad.."

--- sumbangan: Hafiz

Wednesday, June 18, 2014

Hamil

TAKUT HAMIL...
SARI mengadu kepada ibunya tentang hal buruk yg menimpanya. . . . .

SARI : (ketakutan) Maakkk, mana bapak?

IBU : Bapak keluar...ngko dah kenape?!

SARI : (dgn nada pelan) minta maaf Mak...kemungkinan Sari hamil.

IBU : (terkejut) Apa?

SARI : (gementar) Ya, hamil.

IBU : Aaahh...tak mgkin, ko cuma sakit je tu... ko pi rehat je situ...

SARI : Tapi sejak kebelakangan ini...Sari selalu muntah2, Mak.

IBU : (rasa geram) Aaahh...paling2 pun masuk angin je ko itu.. pi beli minyak angin... sembuh jugak ko tu nanti.

SARI : (tersedu-sedu) hikss...hikss...tapi kenapa skrg Sari suka makan yg masam2, Mak . . . ?
IBU : (dgn kesal sambil menjerit) Cukup2 la kau berangan SARIpudin!!!. Mak lempang jugak ko nanti. Pondan mana boleh beranak!!!!!


Sumbangan: mie

Wednesday, April 23, 2014

Taufik

Ade ialah seorang guru. Ade mendapat kerja sebagai guru sandaran di sebuah sekolah di Ampang. 

Selepas memperkenalkan diri, dia menyemak nama murid -murid darjah 3 Raya dan merasa agak pelik semasa membaca nama seorang murid, iaitu “W.TAUFIK WWW”.

Kemudian guru tersebut menanyakan perkara tersebut.

Cikgu Ade : “Cikgu nak tahu, siapa yang bernama W.TAUFIK WWW ?”.

Taufik : “Saya Cikgu…” (Taufik menjawab sambil berdiri).

Cikgu Ade : “Taufik, saya ingin tahu, nama panjang kamu apa?”.

Taufik : “Maaf Cikgu Ade, panjang sangat..”.

Cikgu Ade : “Takpe-takpe Taufik, cakap jer..”.

Taufik : “Baik Cikgu , nama penuh saya ialah…Wabillahi TAUFIK-wal hidayah Wassalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh…”.

Cikgu Ade menarik nafas panjang dan terdiam.
Setelah dari darjah 3 Raya, Cikgu Ade kemudian masuk ke darjah 1 Mawar dan menyemak nama murid-murid.

Mata Cikgu Ade tertuju pada 1 nama yang unik iaitu “BKBKBDB DIAN”.

Kemudian Cikgu Ade menanyakan siapa muridnya yang mempunyai nama tersebut.

Berdirilah seorang murid perempuan dan menjawab “saya DIAN, Cikgu…”.
Semasa Cikgu Ade melihat wajah murid itu seiras muka Taufik darjah 3 Raya.

Cikgu Ade : “Dian ada abang di sekolah ini?”.

Dian : “Ya Cikgu,nama dia TAUFIK. Abang saya darjah 3.”

Cikgu Ade : “Saya ingin tahu nama panjang Dian apa pulak?”.

Dian : “Baik Cikgu, nama panjang saya ialah…
Berakit-rakit Ke hulu
Berenang-renang Ke tepian,
Bersakit-sakit Dahulu
Bersenang-senang kemu
DIAN”

Cikgu Ade :@$%&#^%*&^$#%@!@...

UNTUK PARA GURU...
BERSABARLAH DENGAN NAMA2 ANAK MURID ANDA...

sekianlah lawak kita pada hari ini...
W. TAUFIK WWW...


---sumbangan: Srox

Wednesday, March 05, 2014

CUCU vs NENEK

Cucu: hai nek..tengah buat ape tu..? 

Nenek: cari daun palas ni haa.. 

Cucu: utk apa daun palas nek..? 

Nenek: utk buat ketupat.. 
 
Cucu: ketupat utk apa nek..? 

Nenek: utk makan nanti 

Cucu: ohh...Skarang nenek buat apa..? 
 
Nenek: cari daun palas.. 
 
Cucu: utk apa ah..?? 
 
Nenek: mau buat ketupat dah cakap tadi kan.. 
 
Cucu: ketupat tu utk apa nek..? 
 
Nenek: utk makan la..Takkan utk melastik pulak.. 
 
Cucu: ohh gitu.. 
 
Nenek: dah laa pegi main sane..jgn kacau nenek.. 

Cucu: kenapa..? 
 
Nenek : sbb nenek sibuk... 
 
Cucu: sibuk buat apa..?? 
 
Nenek: cari daun palas laa kan da cakap tadi.. 
 
Cucu: daun palas utk..?? 
 
Nenek: utk buat KETUPAT KETUPAT KETUPAT..!!! 
 
Cucu: nenek ckp dgn sape tu..?
 
Nenek: dgn kau la..!! 
 
Cucu: nape menjerit..? sy dekat jew pon. 

Nenek: sbb kau tak pandai faham2..Tak pakai mata utk tgok org tgah buat kerja... 

Cucu: buat keja apa..?? 
 
Nenek: arrrrrghhhhhhhh!!!CARI DAUN PALAS laa bodoh..!!! 
 
Cucu : utk ape..??
 
Nenek : bodoh nyee cucu aku nih.. Utk makan..!!! 
 
Cucu : ada beras kat rumah , nape nenek nak makan daun palas pulak..? 

Nenek : cucu ku yg paling kiut , pandai n hensem... Sebelum aku dpt strok baik kau biar aku buat keje cari daun palas..jangan kacau taw..!!! 
 
Cucu : yg betul2 nye ni nenek nak cari daun palas kew atau cari strok..? Strok tu ape..? Dia hijau jugak mcm daun palas..? 

Nenek : adoi banggang nye tanak phm..!!! 
 
Cucu: tanak..? sy cucu laa nek bukan anak nenek.. nenek stress kew nek..?? 

Nenek : yew aku stress..!! aku sakit kepala..!! aku mau gila..! Aku stress stress stress...!! 
 
Cucu : kalo cari daun palas boleh stress , nape nenek masih juga mau cari..? 

Nenek : CUKUP !!! JANGAN TANYA LAGI..!!! BAGUS KAU BALIK RUMAH SKARANG..!!!! 
 
Cucu : haa ok la .. Nenek tanak ikut balik..?? 
 
Nenek : tidak..! aku ada kerja..!! 
 
Cucu : kerja apa..? 
 
Nenek : cari daun palas 

Cucu : utk ape daun palas ah..?? 

Nenek: arrgghhh..!!! Tidak..!! Tidak..!!!! Tidak..!!!!!!!! 
 
*Terus nenek dia lari laju2 , tak tengok belakang pun.. Kalau korang nmpak org tua masih lari2 , jgn ckp pasal daun palas ahh.. 

Sensitif tu.. hehe :)


Sumbangan: Abg Joe

Friday, January 24, 2014

Pinjam Wife

Sorang lelaki menerima sms dari jirannya yang telah berpindah 2 hari lepas: 

"Maafkan saya, saya dah guna wife tuan semasa menjadi jiran tuan semenjak 5 bulan lepas bila tuan tiada di rumah. Siang dan malam. Saya buat pengakuan ni sebab saya rasa sangat berdosa. Harap tuan maafkan saya."

Lelaki itu segera balik ke rumah dan memukul isterinya lalu menceraikannya dengan talak 3. Tak lama selepas itu dia menerima sms dari jirannya tadi: "Maaf tuan. Salah ejaan. Bukan wife tapi wifi."

Moral: siasat sebelum bertindak....


Sumbangan: Ina

Friday, January 17, 2014

Poskad Dari Bandung

Untuk beberapa tahun, Kasim telah melakukan hubungan sulit bersama pembantu rumahnya yang berasal dari Bandung, Indonesia bernama Sumarni...

Suatu hari, Sumarni memberitahu Kasim yang dirinya mengandung ... Kasim yang tidak mahu isterinya tahu, telah mengambil keputusan untuk menghantar Sumarni balik ke Bandung untuk melahirkan anak mereka di sana ...

Beliau berjanji akan menanggung segala perbelanjaan untuk anak tersebut sehingga anaknya nanti berusia 18 tahun... Supaya rahsia mereka berdua tidak bocor, Kasim menyuruh Sumarni supaya menghantarkan sekeping poskad dengan menulis perkataan "Mi Bandung" dibelakangnya setelah anak mereka lahir nanti.. Kasim akan menguruskan pengiriman kos perbelanjaan untuk anaknya setelah mendapat poskad itu nanti ...

9 bulan selepas itu, ketika Kasim pulang dari kerja, isteri Kasim iaitu Maimunah menegur Kasim dengan muka yang keliru ...

"Bang ... abang dapat poskad yang peliklah hari ni," kata Aishah. "Oh, tak pe ... bagi poskad tu kat Abang.. Nanti abang jelaskan," kata Kasim.. Aishah pun memberi poskad itu kepada Kasim dan melihat Kasim membaca poskad tersebut, lalu muka Kasim bertukar menjadi biru, ungu dan terus pengsan!

Poskad itu berbunyi ... "Mi Bandung 4…2 ada telur, 2 tiada telur… Tolong hantarkan kuah lebih ya!"


Sumbangan: Amir

Saturday, December 14, 2013

Sketsa Pagi Jumaat

Sketsa kehidupan pagi jumaat:

Baru jam 10 pagi, terdengar seseorang melaungkan azan. penduduk kampung berasa pelik lalu bergerak ke masjid untuk siasat.
   Setiba di masjid, mereka mendapati ada seorang lelaki yang mereka anggap gila sedang azan.
    Ketua kampung menjerit
"Hoi! Jam 10 pagi ni azan solat
apa?" Orang gila menjawab: "Tadi, azan yang betul jam 6 pagi ada 4 orang je yang datang, ni azan yang salah, sekampung pulak yang datang. siapa gila?"


Sumbangan: Ijai