Lesen P

Ini kisah yang diceritakan oleh kawan aku daripada Kedah, namanya Naspie. Dia kata cerita ini benar-benar berlaku. Kisahnya begini ... seorang pak cik tua yang baru saja lulus lesen menunggang motosikal. Jadi, mengikut undang-undang, stiker berhuruf "P" hendaklah digantung pada motosikal sekiranya seseorang baru dapat lesen motor. Pak cik tu tunggang motosikal. Adala police road block ...

Polis : "P" mana pakcik?
Pak Cik : P Aloq Staq (loghat Kedah).
Polis : Pak cik nak bergurau pulak. "P" mana pak cik?
Pak Cik : Aku nak p Aloq Staq. (Dah mula naik anging).
Polis : Amboi, main-main pulak pakcik (tersengih). Pak Cik, "P" mana?
Pak Cik : Aku habaq Aloq Staq hangpa tak percaya. Apa hang ingat aku tak tau ka jalan ni nak pi aloq staq. Hangpa jadi polis pun hangpa jangan nak perleceh aku tau (marah).
Polis : Pi pi pi pi lah ... nyusah aje
Pak Cik : kan mudah camtu ...


---- sumbangan: Majang The Legend

3 comments

Write comments
Anonymous
AUTHOR
28/7/10 6:28 PM

hahahahhah......
lawak2 aku dah guling2 sambil mengluarkan air telinga dah ni...sambil jari korek lobang idung..
-brujo-

Reply
avatar
Pudinz89
AUTHOR
8/12/10 3:27 PM

Haha..sian kat pakcik tue...yg polis ni pon sengal otak jg..!!! ;)

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
4/6/15 6:12 PM

hahaa bila masa plak xtaw kna gantung P.. org lekat...buuu

Reply
avatar