Selsema Burung

"Doktor," kata seorang ayah melalui telefon, "Anak lelaki saya menderita Selsema Burung."
"Saya tahu,"jawab doktor.
"Semalam saya telah ke rumah anda dan memberinya ubat. Pisahkanlah dia dari semua orang yang ada di rumah."
"Tapi, doktor," kata ayah yang cemas itu.
"Dia telah mencium pembantu rumah kami."
"Kasihan. kalau begitu dia juga perlu dikuarantin."
"Tapi, doktor, saya juga telah mencium pembantu itu."
"Wah, ini rumit. Bererti anda juga sudah menyimpan benih penyakit itu."
"Ya, dan tidak lama setelah itu, saya juga mencium isteri saya."

"Celaka,"jawab doktor, "Kalau begitu saya sudah dijangkiti."


---- sumbangan: Saman

6 comments

Write comments
Anonymous
AUTHOR
20/6/10 11:53 AM

ASSALAMUALIKUM MANA ADA PENYAKIT SELSEMA BURUNG BERJANGKIT KAT MANUSIA PELIK-PELIK ORANG APALAH NI

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
23/11/10 4:49 PM

nama pun lawak kan..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
30/11/10 11:47 AM

ketawa aku jap... mmg lawak! post lah lebih2 k ;>

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
16/12/10 3:52 PM

ala brader..ni cte lwak je pn,mik srius pesal haha..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
17/2/11 12:21 PM

rleks la...burung punya pasal pun nak gaduh ke....

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
5/10/11 9:12 PM

Kakaka.. Nak serius, gi baca buku sejarah la dol..

Reply
avatar