Ulang Tahun Perkahwinan

Sepasang suami isteri sedang menikmati makan malam yang indah ketika merayakan ulang tahun perkawinan mereka yang ke-50. Ulang Tahun Perkawinan Emas dengan 8 anak, 28 cucu dan 2 cicit.

Ketika menikmati pencuci mulut, si suami tiba-tiba teringat sesuatu dan kemudian menoleh ke arah isterinya dan bertanya, "Ada satu hal yang ingin ku tanyakan pada mu sejak sekian lama. Tapi aku merasa tidak selesa, jadi pertanyaan ini belum pernah ku lontarkan. Tapi malam ini, malam istimewa jadi... ada baiknya aku tanyakan sekarang..."

"Apa sayang? Tanya saja. Kenapa mesti tidak selesa?", kata isterinya.

"Begini... anak kita yang nombor 4 tidak mirip kepada adik beradiknya yang lain. Apakah ayahnya berbeza?"

Isterinya terkejut mendengar pertanyaan tersebut.
Ia menundukkan kepala dan tidak sanggup menatap wajah suaminya. "Ya.....," katanya mengaku, "Ayahnya berbeza."
Hening....... Mata si suami di genangi air mata... "Ooh...," katanya sambil menahan sebak di dada, "Kalau begitu, boleh tak aku tahu siapa ayahnya?"

Hening lagi...dengan keberanian yang tersisa, si isteri menjawab, "Kamu...."


---- Sumbangan: Salim

34 comments

Write comments
Anonymous
AUTHOR
6/5/10 11:30 PM

APA INI..

Reply
avatar
azizul
AUTHOR
11/5/10 5:19 PM

ntah glerrrrrrr

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
13/5/10 4:09 PM

x fhm le citer ni..

Reply
avatar
adik montel
AUTHOR
15/5/10 4:12 AM

rasanyer anak dia laki ni yg no 4 jer...yg len sumer bukan

Reply
avatar
mofaz
AUTHOR
19/5/10 3:48 PM

la..x fhm ke..lambt pick up sungguh kamu ni..pikir la skit..adik montel jgk yg bijak w'pun dia adik je..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
14/7/10 7:06 PM

mknenyer ank ke 1,2,3,5,6,7,8 tu smuanyer bkn ank la..ape la..tu pn xpham ke???

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
2/8/10 3:21 AM

hahahahah jaat doe bini deaa !

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
3/9/10 7:00 AM

tah!
Lem tOL!

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
7/11/10 8:22 PM

ntah..bini die jht...hahaha

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
30/11/10 12:30 PM

semua slh... yg sebetulnye suami die yg main giler tapi bini die baik ttp pelihara bdk tu. kan die sebut ayahnya berbeza dn bile suami die tanye siapa ayahnye, isteri die sebut 'KAMU'!! kalau tk phm jgk jmp aku, biar aku terangkan depan2. hahahaaa

Reply
avatar
Pudinz89
AUTHOR
8/12/10 12:31 PM

blum smpat komen 'tak paham',dah ade komen2 korang yang buatku mengerti...rupa2nya,laki dia yg durjana,huhuhhh...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
16/12/10 4:03 PM

aku rse anak ke4 je anak laki tu..yg 1 2 3 tu anak owg lain..kre pmpuan 2 buat ngn owg lain laa..sori klo slah..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
16/12/10 4:04 PM

aku rse anak ke8 je anak laki tu..yg 1 2 3 4 5 6 7 tu anak owg lain..kre pmpuan 2 buat ngn owg lain laa..sori klo slah..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
11/1/11 2:47 PM

rasanye kn si suami pernah jatuhkn talak 3 kt si isteri bila diorang ade anak 3 org..then si isteri kwin "cina buta".slpas mlahirkn ank yg ke-4 dan bcerai si isteri & bkas suami rujuk smula kot..sbb tu ank yg ke-4 ayahnya org len..btul x?

Reply
avatar
amirah
AUTHOR
14/1/11 5:46 PM

sebenarnye yang ke4 2 jer ank lelaki yg bertanya..yg lain semua ank lelaki lain..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
17/2/11 12:37 PM

bgitu punya banyak anak bini dier...1 jer yg btul2 buatan laki dier..dasyat!!!!!

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
4/4/11 1:06 PM

bodo la korang nie,lembab cam kekura kaki 8,mksud nyea bini dye r curang..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
27/4/11 2:33 PM

Hahahahahah.. Lg lawak komen korg ni.. Lawak ni hi klas sgt kot, smpai rmai yg xphm.. Hahahahahahaah..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
27/4/11 5:12 PM

hwa3...korang ni yg lawak coz nk gado2 plak pasal lawak nie...hahahahahah....

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
7/6/11 12:45 PM

...pe da lawak ni samer je cm lawak len yg aku tgk..bini die yg curg..ank die yg ke4 2 ada 1 jer..yg len ank org len..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
7/6/11 4:09 PM

hahhah..bnd siple kot..bini dia curang la...!!

Reply
avatar
miko_chan06
AUTHOR
23/6/11 2:35 AM

erk.. im surrender... komen korg lebih bez dari citer tersebot..kuikuikui

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
29/6/11 1:33 AM

betol2...agree wit miko..hahahaha

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
5/7/11 3:19 PM

sbenarnya camni..mak bapak die cerai,kawin len the makcik die tdo ngan mak die.pastu makan karipap the tido ngan anak 1 2 3 4 5 6 7 8 9..pastu kre2 balik anak die satu je..KRE BAPAK DIE DE ANAK SATU JE..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
2/10/11 3:29 AM

Srabut la..cerai la talak la...xpyah la nk pk skema sgt

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
3/11/11 2:31 PM

rajin btl korang mikir..haha..lagi lawak bace komen korang yg bersungguh ni..hahahaha

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
29/11/11 4:00 PM

cite lwk ni dh xmcm cite lak...dh mcm teka teki pon ade gak...mcm2 jwpn

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
10/7/12 5:26 PM

dah jadi teka teki dah

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
29/7/12 4:14 PM

"Like"

Reply
avatar
billy joe
AUTHOR
16/8/12 9:27 PM

nenek pmpuan 2 adalah anak kpd laki dia 2....

Reply
avatar
24/11/12 2:44 AM

salah tu.. cicit die tu anak luar nikah istri dia laa

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
14/2/13 5:50 PM

kahkahkahkahkahkah komen2 diatas lg kelakar!!!

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
18/2/15 9:49 AM

haha hancur

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
8/5/15 5:48 PM

boleh caye ke ni... sebenarnye jiran die yang besalah..

Reply
avatar