Lembu

Seekor lembu betina telah berhenti memberikan khidmatnya untuk memberi susu kepada penduduk sebuah kampung di utara Russia.

Oleh itu pemiliknya mengambil keputusan untuk membeli lembu betina yang baru dan muda bagi memberikan susu lembu yang lebih berkhasiat kepada penduduk kampung itu.

Tanpa pengetahuan penduduk kampung, pemilik lembu itu telah pergi ke Minsk untuk mencari lembu tersebut kerana beliau mendapat tahu bahawa lembu-lembu di sana berasal dari baka yang baik-baik.

Dipendekkan cerita, beliau menemui lembu yang dicarinya dan membawa pulang ke kampungnya.

Untuk membuatkan lembu itu mengeluarkan susu, dia hendaklah mengawankannya dengan lembu jantan 'macho' kepunyaannya.

Pada percubaan pertama, lembu jantan tersebut cuba merapati lembu betina yang muda itu, tetapi semakin didekati, semakin lembu betina itu lari.

Percubaan kedua juga gagal kerana lembu jantan yang 'macho' itu dimarahi lembu betina tersebut.

Percubaan ketiga juga tidak berhasil apabila lembu jantan itu ditendang oleh lembu betina tersebut.

Pening memikirkan masalah itu, pemilik lembu bertemu dengan ketua kampung untuk mendapatkan nasihat.

"Walaupun kamu tidak beritahu,saya rasa saya tahu dari mana kamu membeli lembu itu" terang ketua kampung kepada pemilik lembu.

"Kenapa Tok kata begitu?" tanya pemilik lembu kehairanan.

"Kerana isteri saya juga berasal dari Minsk"


---- sumbangan:nanonano

5 comments

Write comments
ary_9955
AUTHOR
27/11/10 8:53 PM delete

jalan cerita panjang...tp pnutup KO...samakan bini ngn lmbu plak...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
15/12/10 2:34 PM delete

ntah pelah citer nie?????x der motif n jalan cerita lgsung.

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
7/6/11 11:30 AM delete

xphm aku..ape sbnrnya die nk smpaikn..cm xde punch line jer..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
2/8/11 8:26 AM delete

aku rasa dia ckp mcm tu sbb mgkin yg bersal dari minsk tu giler...sbb tu la lembu tu tendang lembu jantan...sama la kot juga dgn isteri tok ketua pon giler...huhuhu

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
2/3/12 4:02 PM delete

atau die nak cakap :" bini die pun takde susu sebab die nak rapat tak bleh...hahahah...."

Reply
avatar