Dialog antara lembu dan ayam

Ayam : Manusia ni memang pentingkan diri sendiri!
Lembu : Kenapa kau kata macam tu?
Ayam : Tengoklah. Apa mereka buat kat aku!
Lembu : Hah! Buat apa pulak?
Ayam : Aku ni bertelur hari-hari. Aku cadang naklah dapat anak dua tiga ekor. Orang kata ada juga waris aku bila aku dah tak de nanti.Tapi manusia ni memang tak berhati perut. Hari-hari dia orang makan telor aku,Macamana aku nak dapat anak!
Lembu : Alah! Kau punya masaalah kecil aja!
Ayam : ?? Maksud kau?
Lembu : Aku ni, kalau fikirkan nasib aku lagi malang. Rasa nak bunuh diri pun ada. Bayangkan, hari-hari manusia minum susu aku tapi sorang pun tak pernah panggil aku MAK!
Ayam : ?? (Dalam hati: Tak boleh pakai punya lembu!)


---- sumbangan:Srox

3 comments

Write comments
Anonymous
AUTHOR
20/8/10 3:52 PM

lembu ngok ngek... hhahah.......

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
3/9/10 4:35 AM

pniru jgak.

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
17/4/11 11:16 AM

hahaha ape laa.:)

Reply
avatar