Kolam Masjid

Ini kisah zaman aku masih anak-anak sekitar umur 11-12 tahun. Pada hari Jumaat ... macam biasa semua murid diwajibkan menunaikan solat fardhu jumaat. Maka bergeraklah kami beramai-ramai dalam satu kumpulan menuju ke Masjid yang terletak 1/2km dari sekolah. Ada pun masjid tersebut sebenarnya terletak berhampiran rumah aku jadi selalunya dipertengahan jalan aku akan keluar dari kumpulan dan secara senyap balik kerumah. Tujuan aku balik kerumah adalah kerana hendak 'dressing' yakni berbaju melayu bersampin persis cam orang solat sunat aidilfitri !!!
Kengkawan mesti cemburu punyerr lerr !!! Heheheheheh ... !

Dorang pun kekadang cuba nak menandingi aku NAMUN ... bila masuk tengahari jerr ... pakaian dorang habis kotor dan berbau TETAPI pakaian aku .... hemmmm .... BERSIH , KEMAS dan BERGAYA ... yeahhhhhhhhhhhhhhh....'maintain' gitu..!

Selesai bersiap dan ambil wudhu , aku pun melangkah keluar dari rumah menuju ke Masjid. Sampai di Masjid ... seperti biasa ... kengkawan jeling semacam jerrr . Cikgu tersenyum bangga . Aku berjalan selamba . Tetiba teringin lak nak makan pisang free . Hemmmmm ... ustaz kata ... kalau dah berwudhu ... kalau makan ... cuma kumur ajerr .. wudhu tak batal ! Teringat kata-kata ustaz .. aku pun mentedarah aneka jenis pisang tu .. sambil mata memerhatikan ruang kosong didalam masjid .

Makan punya makan ... azan pun hampir berbunyi ... jemaah mula berpusu-pusu nak masuk .Aku pun jadi kelamkabut pergi ke kolam nak berkumur. Kelamkabut punya pasal .... aku tersandung tembok kolam ... dan .... GEDEBUM !!!!! (aku masuk kolam da !!) Habis aku punya 'dressing' hari jumaat tu. Bunyi orang ketawa kedengaran disana sini. Kengkawan yang tahu terkekeh-kekeh gelakkan aku yang dah basah lencun tu ! Aku menonong keluar masjid tak tengok kiri-kanan .... malu weiii ... malu nyerrrrr akuuuu .... !!!

** Udah..udah...korang jangan lak nak kutuk aku lebih2 ha'!


---- sumbangan: Adios

15 comments

Write comments
Anonymous
AUTHOR
28/8/10 4:40 PM

x de org yg kutuk pun?

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
2/9/10 8:00 PM

ha ah... xda siapa nak kutuk pun.. syok sendiri ckp kna kutuk.

Reply
avatar
Pudinz89
AUTHOR
24/11/10 2:28 PM

Hahahaha...(sambil tangan kanan buat2 cocok tepi perut..konon2 lawak la tuh,huhu!!!!)

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
29/12/10 12:38 AM

hahaha lawak la komen d atas ni wakakakaka!!!!!

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
16/5/11 2:58 PM

citer xbez lgsg...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
19/5/11 2:55 AM

ntah pape la cte

Reply
avatar
miko_chan06
AUTHOR
23/6/11 7:00 PM

errr... knp korang attack die punye cite je ek? hahahaha

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
24/6/11 1:19 AM

eh nk tnya korg ni apa tu mentedarah ekk??

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
27/6/11 3:00 PM

mentedarah or mentekedarah..
"MAYBE" mcm mencekik or makan ngan lahap..
klu salah mksud aku SORY ye..hehheheeh

Reply
avatar
billy joe
AUTHOR
16/8/12 7:10 PM

lawak gile cite nih...sampai tercirit aku gelak...
bangang pnya pnulis...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
18/10/12 8:16 PM

ak rs lwak komen dr pudinz89 tu...ha3

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
19/11/12 11:34 AM

pnjg sngat cite nieh...x smpai ati aq nak bace..=P

Reply
avatar
24/11/12 12:16 AM

seriusss komen2 yg buat gua tertawakakakakakakaa

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
6/1/13 4:13 PM

Tu la perasan jew lebih kn dah kena btw tk dew pun orag nak kutuk dia tamba lagi la perasan meyb penulis nye nie kuat perasan je kot

Reply
avatar
pecos
AUTHOR
1/7/13 9:42 AM

Bahlol

Reply
avatar