Diskaun Hukuman

Di sebuah Mahkamah perbicaraan sedang berlangsung terhadap seorang pencuri barang di pasaraya.

"Dengan ini kami memutuskan terdakwa di jatuhkan dengan hukuman penjara 4 bulan.",Hakim akhirnya menjatuhkan hukuman.

"Apakah terdakwa, penuntut umum atau penasihat undang-undang menerima?" kata hakim.

"Saya keberatan tuan hakim." kata seorang lelaki di kerusi belakang. "Seharusnya dia diberi diskaun hukuman."

Lelaki yang bersuara itu adalah pengurus di pasaraya, tempat terdakwa mencuri.

"Kenapa anda pula yang keberatan?"

"Kerana barang yang dia ambil adalah barang yang kami diskaun sehingga 45% tuan hakim."

"??@#$!!&##!!"


---- sumbangan: Salim

16 comments

Write comments
Anonymous
AUTHOR
21/4/10 12:49 PM

Wakakakaa... happy hati2 pencuri semua ye kalau ade pengurus kedai mcm ni. Padahal dlm realiti curi gula2 tiga dua posen pon bole kenek penjara beberape bulan... ;>

Reply
avatar
Sarayu
AUTHOR
4/5/10 12:55 PM

aPEr kTe pEnjArEkAn pEncUrI IkOwT nO dIskAuN 2..45% mKnEnYe 45 aRi..bArU dUn!a nEyH dIkaTkN aDiL..hAhAAH

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
7/5/10 11:21 PM

bodo...

yg g bg pncurik uw diskaun hukuman wat pe..

t lg nek lmk bongok..

ciba tol....

Reply
avatar
super_robot
AUTHOR
13/5/10 8:59 AM

aku setuju...
mmg bodoh hakim 2 klu bg diskaun...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
25/5/10 1:54 PM

klu cam tu aku rase byk la brg2 90% diskaun kene curik!! haha

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
3/8/10 3:02 PM

wakakakakkaa....
klau la bna d bri diskaun...
mkin bnyk lha pencuri2 yg brani mencuri...
adoi3x...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
3/9/10 11:51 PM

Haaarooonn pnya pengurus!

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
10/9/10 12:59 PM

PENJARA SEKALI NGAN PENGURUS TU..SUKA HATI NAK BG DISKAUN...EGT PASAR MLM KE APER HAH.....

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
18/3/11 1:31 PM

tuan hakim tak paham saya pun tak faham

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
15/7/11 2:32 PM

haha.ta lwk pon..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
29/7/11 1:08 AM

Bodoh punya pengurus

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
30/9/11 3:55 AM

Apsal nk amik serius...joke je kn..bongok

Reply
avatar
izah
AUTHOR
30/10/11 1:42 PM

untung lh pencuri tu.....

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
26/2/13 9:51 PM

Klu mencuri ats nilaian rm10 bru ley dkwe laaa.....

Reply
avatar