Harijadi ke 17

Seorang anak bertanya pada ibunya.

Anak : Mama, bila harijadi saya ke-17 nanti, boleh buat pesta dirumah?

Mama : Boleh...boleh..Nanti mama akan aturkan.

Anak : Ma, ..boleh saya mengajak kawan-kawan saya sekali?

Mama : Boleh, ..nanti mama uruskan jemputannya.

Anak : Ma.., boleh saya pakai baju baru berwarna pink tak?

Mama : Boleh...boleh, nanti mama belikan.

Maka tibalah harijadinya yang ke-17 itu, berpestalah dirumahnya, kawan-kawannya sudah datang, anak itu memakai baju barunya dan kembali bertanya pada mamanya.

Anak : Ma..boleh saya pakai lipstick tak?

Mama : Tak boleh!

Anak : Alah.....mama, pada harijadi ke-17 ini kan terjadi cuma sekali dalam hidup, takkan pakai lipstick pun tak boleh...

Mama : Tidak boleh.! Kamu boleh adakan pesta, kamu boleh menjemput rakan-rakan kamu, kamu boleh pakai baju pink baru itu, tapi kamu tidak boleh pakai lipstick

Anak : Alaaaa ....boleh la mama........., please.....

Mama : Azwan!!!!! kali ini mama tidak mahu berkompromi... TIDAK BOLEH, kamukan Lelaki!


---- sumbangan: Saiful


28 comments

Write comments
Anonymous
AUTHOR
22/5/10 9:59 PM

larw,ku ingt kan pompuan ank dy,,,,,,

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
26/5/10 11:53 AM

hahahhaha..
sbr je lar dgn ank mcm ni..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
30/5/10 12:30 AM

hahahhaha.... azwan azwan..

Reply
avatar
jaTuh_deboK
AUTHOR
12/6/10 8:49 PM

azwani la....

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
8/7/10 12:26 PM

hahaha.. memang kelakaw.. aku pon ingat nak pompuan...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
12/7/10 2:02 PM

dungul sangat azwan ni tak tau ke yg dia tu jantan,pesanan jangan ditiru

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
21/7/10 3:24 PM

aduhai...mati2 ingt pompuan bla mak dia kasik pki bj pink,,upenya llki..sbr jelah ank cm 2...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
10/8/10 8:59 AM

bagus macam nih baru btol..

Reply
avatar
18/8/10 2:12 PM

adoiii..nyah keeeeerr..hah hah hah:D

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
26/8/10 12:37 AM

naseb baek name ak bkn azwan..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
30/8/10 2:04 PM

hahahaha..lwk2..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
3/9/10 11:47 PM

Nape x bg dia pkai lipstik?nnti sama kategori dengan NYAH

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
8/9/10 8:19 PM

kalau aku, aku bagi je.... stakat lipstik ja

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
10/9/10 12:57 PM

EGTKAN ANK DIA NI X CKUP PE YG ADA

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
14/9/10 2:31 PM

hahahahahahaha,, igtkn perempuan.

Reply
avatar
zul
AUTHOR
7/10/10 3:06 PM

kui..kui..kui...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
25/10/10 11:46 AM

mati2 aku ingat pompuan..

Reply
avatar
Pudinz89
AUTHOR
9/12/10 2:35 PM

ni Azwan Ali kut,keh3(jahatnye akuu...)

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
18/3/11 1:30 PM

memang patut pun ibu dia marah dekat dia. Dia tu lelaki ada hti nak pkai lipstick. menyampah I....

Reply
avatar
syira
AUTHOR
22/6/11 2:36 PM

lol..good job..i love this joke..haha

Reply
avatar
izah
AUTHOR
29/10/11 8:35 PM

ha ha ha...lelaki pakai baju warne pink???buat lawak je.....

Reply
avatar
26/4/12 11:07 AM

hahahah boleh..boleh.. at last boleh BLAH~~~~~~~ hahah nak jdi lembut lak

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
24/5/12 10:23 AM

ni kisah azwan ali masa kecik ke?wakaka

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
17/7/12 7:12 PM

zizah oh zizah, di mana kah dikau

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
2/6/13 6:55 PM

Dh bca kisah nie

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
19/8/13 10:43 PM

sengal...!!!

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
11/3/14 2:57 PM

Aku ingat tadi pompuan ank die..upe upe laki..hahaha azwan azwan

Reply
avatar