Katak dan Kodok

Ketika dalam makmal biologi, Ali dimarahi oleh Cikgu Mat yang memang terkenal kerana suka melawak.

Kamu tahu kan, semua murid mesti membawa katak untuk amali. Tapi kenapa kamu bawa kodok ? Kata Cikgu Mat.

Tapi cikgu, ini kan katak, bukannya kodok Jawab Ali.

Itu saya tak mahu tahu. Sekarang kamu keluar. Jangan masuk makmal saya sebelum kamu membawa katak marah cikgu Mat.

Dengan longlai Ali menuju keluar makmal. Di pintu pagar, Ali terserempak dengan Azwan, rakan sekelasnya yang kebetulan terlambat.

Kenapa? tanya Azwan. Saya diusir keluar dari makmal kerana cikgu kata saya membawa kodok jawab Ali sambil menunjukkan kodoknya. La. ini katak lah, bukan kodok. Tak apa, biar saya yang bercakap dengan Cikgu Mat. Ketika mereka sampai di depan makmal, belum sempat Azwan hendak bercakap sepatah katapun, Cikgu Mat sudah menengking : Ali, kamu ni mengapa? Tadi kamu bawa kodok, sekarang kamu bawa monyet pulak.


---- sumbangan: Salim

36 comments

Write comments
Anonymous
AUTHOR
20/4/10 2:18 PM

X FHM LA...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
23/4/10 7:45 PM

heheheh gila btol cikgu dia

Reply
avatar
lia_din
AUTHOR
3/5/10 10:57 PM

haha...baik pnye ckgu bio..

Reply
avatar
Sarayu
AUTHOR
4/5/10 12:58 PM

aPadAa.. mAnUs!a nGn mOnyEt An sEdArE..sTAnDarT aR pGgL mOnYeT kT dAk 2..hAhA

Reply
avatar
super_robot
AUTHOR
13/5/10 9:10 AM

isk3 tak bek tau kata org cm 2....
klu nak ktuk tu ajak la aku skali bru afdal...
hehehe...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
18/5/10 4:07 PM

kenpa x faham, azwan 2 lah monyetnyer, x silap aku lah.

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
20/5/10 7:42 PM

skali kena monyet daa...hahahha

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
23/5/10 11:24 PM

nseb bek ak x pnah lwat msuk lab bio..huhu

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
25/5/10 4:46 PM

hahahahaahahaha
naye membe siot !!!!
hahaha
dpt monyet
ades !!!!

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
1/6/10 10:19 AM

cam bongok!!

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
13/6/10 8:48 PM

xfham .
haha !

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
15/6/10 1:59 AM

hahahhahha....lawak btul...pesal lah korg xfham..xda sense of humor lngsung..hahhaha

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
6/7/10 8:14 AM

cikgu dy ni xbtol agknyer..ntah pape..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
8/7/10 3:28 PM

may be si azwan 2 lmbt dtg kls, ckgu pgil dia monyet...agak nye le...

Reply
avatar
15/7/10 10:32 PM

hahahaha, lucunya..

Reply
avatar
cerita lucu
AUTHOR
28/7/10 3:52 AM

sakit mata nampaknya Cikgu Mat

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
1/8/10 1:43 AM

monyet dibaginya.. mmg monyet btol la cikgu mat tu,.. hahaha

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
10/8/10 9:01 AM

xlawak

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
11/8/10 1:03 PM

oi lawak la.. sape2 yg xphm tu aku rase amat simpati.. haha

Reply
avatar
18/8/10 2:20 PM

hah hah hah..bangang tulla cikgu mamat tuu..kesian anak monyet tu..baru nk lagak jd hero.

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
30/8/10 2:07 PM

ak rse ckgu 2 x leh bzekn mnusie n hewan..x pn die 2 BUTA..!!!hahahaha

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
3/9/10 8:58 PM

ckgu... ckgu... ish2...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
3/9/10 11:53 PM

mata dia rsak

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
10/9/10 1:01 PM

CIKGU PUN X BETUL..STUDENT LG LAH...KECIAN..HISH, HISH

Reply
avatar
jazzman
AUTHOR
24/9/10 4:32 AM

jgn nk blagak ngn cikgu mat.........

Reply
avatar
zul
AUTHOR
7/10/10 3:14 PM

konpius....

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
1/11/10 11:14 AM

Ksimplan ckgu td ialah...sape lmbt msuk klas cam monyet la tu

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
29/6/11 4:08 PM

tp betul ke kodok ngan katak laen?

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
27/10/11 8:04 PM

langsung xphm

Reply
avatar
izah
AUTHOR
30/10/11 12:19 AM

cite ni,lawak lh jugk....

Reply
avatar
afiq
AUTHOR
16/11/11 7:24 AM

ahahaha!! jahak sugoh cikgu tersebutt

Reply
avatar
Dhany Ginting
AUTHOR
22/8/12 8:16 PM

Kesian Aswan...

Reply
avatar
Zul Harith
AUTHOR
10/7/13 1:08 PM

siap b0leh ckp ngn m0nyet plak...hahax...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
19/8/13 10:45 PM

sapa yg glew ckgu kew student???

Reply
avatar