Kemalangan

Seorang lelaki dan wanita terlibat dalam kemalangan jalanraya yang dahsyat. Kereta mereka remuk sama sekali. Ajaibnya, kedua mereka selamat tanpa sebarang kecederaan. Selepas berjaya keluar, perempuan itu berkata kepada si lelaki, " Heran ye. Awak lelaki, saya wanita. Tengok la kereta kita. Hancus! Tapi kita tak apa-apa pun. Mungkin ini tanda dari tuhan untuk kita. Mungkin dah takdir kita akan berkawan & mungkin hingga ke jinjang pelamin", kata si wanita tersengih-sengih.

Si lelaki terkedu, "Saya setuju dengan kata-kata awak", katanya.

"Oh ye. Ini satu lagi keajaiban dari tuhan. Walaupun kereta saya rosak teruk, botol arak ini masih elok. Tak pecah pun. Mungkin ini tanda dari tuhan supaya kita minum ucap selamat untuk hal ini. Apa kata saudara?", kata si wanita sambil menghulurkan arak itu kepada si lelaki.

"Baiklah, demi persahabatan ini", kata si lelaki sambil dengan rakusnya meminum arak tersebut hingga separuh botol. Selepas itu dia menyerahkan botol itu kembali kepada si wanita. Si wanita menutup botol arak itu dan menghulurkan kembali kepada si lelaki.

Si lelaki bertanya dengan kehairanan,"Kenapa kamu tak minum sama?".

Si wanita membalas,"Takpe lah. Saya tunggu polis datang....


---- sumbangan: mat lie

20 comments

Write comments
Anonymous
AUTHOR
6/5/10 1:49 AM

wei.. apa punca ni..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
20/5/10 10:45 PM

x lawak langsung..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
29/5/10 2:46 AM

laki tu mabuk. sbb tu xcdent

Reply
avatar
ChanHo Zouk
AUTHOR
16/6/10 5:31 PM

lawak ni dalam bahasa inggeris la baru berkesan lawaknya

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
15/7/10 3:06 PM

perempuan tu memperdayakan lelaki tu..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
1/8/10 2:20 AM

layaaannnnnnn ~

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
14/8/10 4:01 AM

x pham..huhu

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
16/8/10 5:06 PM

?? tak paham , ape lah !

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
28/8/10 5:11 PM

x paham apa yg lawaknyer?

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
31/8/10 1:54 PM

ak x phm lgsung doh!!!siot pnye cite

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
15/9/10 10:54 AM

hahaha...tkena la laki tu..lawak simple cmni pn ramai xpaham ek??

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
23/9/10 4:06 PM

tu pon xpham..pmpuan tu kne kn laki tu..kononnye t ble polis dtg,xcdent tu dsbbkn oleh laki tu la..sbb die drive dlm keadaan mabuk,,aduyai!

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
2/11/10 3:27 PM

haha, bodo llaki tu, sng2 je kne perdaya. hahaha

Reply
avatar
Qiera
AUTHOR
29/11/10 9:42 PM

ap lanc??
haha..
sengal..

Reply
avatar
Pudinz89
AUTHOR
9/12/10 11:09 AM

Budusss tul lelaki tu.Kan dah kena,hak3...

Reply
avatar
izah
AUTHOR
29/10/11 6:54 PM

lawak lah sikit....

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
1/12/11 1:14 AM

eleh..dah baca dah..ciplak ke? tapi xlawak pon!!

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
20/11/12 12:15 AM

len kali rgkaskan yer...xde mood nak bace ...
=P

Reply
avatar
23/11/12 11:09 PM

cite kelam kabut.. lawak tada la bro..

Reply
avatar
asrul aliff
AUTHOR
29/9/13 11:47 PM

Dh ppuan 2 kta 2 keta dia msti dia yg bwk smpai xciden..tpi dia kenakn laki 2 la sbb xmau dia kna cas la..pyh yg 2 pn

Reply
avatar