Isteriku

Seorang lelaki sedang melintas jalan bersama isterinya pada suatu petang. Nasib malang menyebabkan dia kemalangan. Isterinya selamat tetapi si suami mengalami impak dikepalanya menyebabkan dia koma selama beberapa hari. Akhirnya si suami telah terjaga dari komanya.

Bila dia membuka matanya, dia dapati isterinya sedang bersedih disisinya. Si suami pun memegang tangan isterinya sambil berkata dengan suara penuh kesayuan; " Ayang sentiasa disisi abang tak kira masa. Masa abang tengah belajar di U dulu pun, abang sering gagal, dan ayang sentiasa berada di sisi memberi dorongan supaya abang terus mencuba..."

Si isteri menjadi sayu. Si suami menambah " Masa abang tengah cari kerja dulu pun, abang gagal nak dapatkan sebarang jawatan dalam iklan, ayang masih di sisi, tanpa jemu. Siap tolong carikan dalam paper lagi jawatan kosong untuk abang..."

Air mata si isteri bergenang. Disekanya air mata dengan hujung baju. "Bila abang dah dapat kerja, abang kerja sunguh-sungguh untuk kita. Tapi bertahun-tahun tiada kenaikan gaji dan pangkat. Hinggalah sekarang .... ayang masih di sisi abang.

"Dan baru ni abang dah terlepas kontrak RM5j hanya kerana silap yang kecil, abang dipecat dengan notis 24 jam, ...ayang masih disisi.

Mata si suami pula bergenang, "Dan.. sekarang abang terlantar disini. Bila abang sedar ayang masih juga disisi." Esakkan si isteri bertambah kuat...

Si suami berkata lagi, "Abang rasa ayang ni bawak sial la .... BERAMBUS KAU SEKARANG!!


---- sumbangan : mat lie

29 comments

Write comments
ShafydaZahra
AUTHOR
27/4/10 12:14 PM

uishhh..kejamnya suami dia nie..huhu

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
27/5/10 3:15 PM

tak guna punya suami..g mati lah suami gtu..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
17/7/10 2:10 PM

apa punye lakilah mcm 2

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
20/7/10 8:16 PM

dia yg sial..kata orang..nasib baik tak mampus

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
21/7/10 3:04 PM

x de sesiapa yang bawak sial... masing2 ada rezeki masing2....

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
10/8/10 7:25 PM

suami die yg x ong. kate isteri die lak. syukur la ade isteri setia camtu.

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
20/8/10 3:34 PM

weh korang.. apsal siyes je ayat?? lawak je kot..... pe da.. hak3..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
31/8/10 1:57 PM

klu ak dpt suami mcm 2,.ak sumpah die mti cpat2..x knang bdi lgsung

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
14/9/10 4:09 PM

batak, huhu. tp agak klaka. haha

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
25/9/10 9:30 PM

haha!

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
9/10/10 7:10 PM

Rlx r jgn em02..lwak je..xkn la ad mnusia cm gi2 kt dunia nie.huhu..

Reply
avatar
Qiera
AUTHOR
29/11/10 9:43 PM

HAHA !
kejam siot..

Reply
avatar
Pudinz89
AUTHOR
9/12/10 11:10 AM

Rase cam nak sterikaaaaaa aje wajah si suami..hohohh!

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
3/1/11 4:14 PM

sial punya suami..mampus lagi baik.

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
3/5/11 12:38 AM

kecik2 xnk mampos,besa nyusah kan org

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
19/5/11 3:18 AM

hahaha.....terrrbaikk

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
5/6/11 3:55 PM

ade orang mcm tu!!! exactly camtu! so benda ni tak funny! menyakitkan hati jer!

Reply
avatar
syira
AUTHOR
22/6/11 3:04 PM

lasak naaa suami de

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
27/6/11 3:35 PM

sepah cilok cerita ny bawak masuk kat final maharaja lawak..!!!

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
30/9/11 5:25 PM

Payah tol la korang ni...da nme pon cite lawak..nk emo watpe...

Reply
avatar
izah
AUTHOR
30/10/11 1:56 AM

kesian si isteri tu...setia pun,dikatakn bwk sial pulak..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
3/11/11 1:21 PM

laki gitu, wajib kasi koma 2nd time

Reply
avatar
omar ali
AUTHOR
28/1/12 5:05 AM

X lawaklah bro

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
3/6/12 10:42 AM

x tau syukur

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
23/7/12 1:33 PM

Aku ska suami dia!

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
22/10/12 6:37 PM

hahakh xialll..!

Reply
avatar
23/11/12 11:17 PM

haiya lu lagi la ma lie.. cite lu smua x best la bro

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
6/1/13 3:15 PM

Sian wife die suami x bhati perot tol la x leh trime dugaan dari allah

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
23/4/13 11:44 PM

Haha... Lwak gak.. Tp npe la rmai ngat yg emo.. Huhu... Nme pun lwak..

Reply
avatar