P.Ramlee

Siapa tak kenal P Ramlee? Dia pelakon, penyanyi, komposer, pengarah,pelawak, penulis skrip dan banyak lagi...

Dia Seniman Agung. Semua orang tahu itu. Semua bangsa tau...

Tapi tahukah anda P Ramlee adalah anak ke-16 daripada 26 adik beradik? Tiga daripadanya adalah artis. Inilah hasil kajian sepuluh tahun yang dijalankan oleh Prof Dr Ghazali Sumanteri, seorang pakar sejarah.

Berikut adalah nama adik-beradiknya: A Ramlee, B Ramlee, C Ramlee, D Ramlee, E Ramlee, F Ramlee, G Ramlee, H Ramlee, I Ramlee, J Ramlee, K Ramlee, L Ramlee, M Ramlee, N Ramlee, O Ramlee, P Ramlee, Q Ramlee, R Ramlee, S Ramlee, T Ramlee, U Ramlee, V Ramlee, W Ramlee, X Ramlee, Y Ramlee, dan Z Ramlee.

Yang jadi artis cuma A Ramlee, L Ramlee dan P Ramlee.

Sekian terima kasih. Alfatihah


---- sumbangan:Deelar

5 comments

Write comments
Anonymous
AUTHOR
14/5/10 2:09 AM

Tak baik lawak ni. Dari mula tak lawak, terus jadi tak lawak langsung. Tak boleh nak consider sebagai lawak langsung

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
28/7/10 6:49 PM

A Ramlee, B Ramlee, C Ramlee, D Ramlee, E Ramlee, F Ramlee, G Ramlee, H Ramlee, I Ramlee, J Ramlee, K Ramlee, L Ramlee, M Ramlee, N Ramlee, O Ramlee, last skali P ler mam.............mcm ngok je deelar nih.

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
26/8/10 6:16 AM

Kepada penulis cerita ni : Kau ni takda idea lain nak buat lawak? Org tu dah mati kau main2 kan pulak.. Pastu ko kaitkan pulak kononnya ni fakta dari pakar sejarah.. Apa kehalnya kau ni.. Aku rasa cerita kau ni kau sorang je yang ketawa...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
1/9/10 5:41 PM

pnulis ni gle...

Reply
avatar
miko_chan06
AUTHOR
22/6/11 1:13 AM

bagi aku lawak je.. dah mati baru agung..x kesian ke? kuikui..nasib badan la jd pelakon...

Reply
avatar