Pilot Buta

Para penumpang sebuah Pesawat sedang bersiap sedia ditempat duduk
masing-masing.. Mereka hanya menunggu pilot dan co-pilot yang belum datang.

Akhirnya.. Pilot dan co-pilot datang melalui pintu belakang pesawat.
Mereka berjalan sepanjang lorong menuju kokpit pesawat di depan. Kedua
orang tersebut nampaknya seperti buta. Pilot berjalan menggunakan
tongkat... mengetuk2 kerusi penumpang di kiri kanan. Sedangkan co-pilot
pula berjalan dipandu oleh seekor anjing. Kedua orang tersebut
menggunakan kaca mata hitam yang besar, sehingga agak sukar bagi
penumpang untuk memastikan mereka itu benar2 buta atau tidak. Penumpang
meneka ini adalah lakunan belaka.

Namun, ketika pesawat dihidupkan mula bergerak diatas landasan..
penumpang mulai takut dan berpeluh... Pesawat kini sudah berada di
hujung landasan. Mesinnya amaran berbunyi dengan kuat.. Penumpang
semakin panik. Pesawat bergerak semakin laju... tetepi pesawat masih
belum naik meninggalkan landasan.... lalu beberapa orang penumpang
menjerit bagai histeria....

Tiba-tiba saja pesawat naik.. betul-betul di penamat landasan.. dan kemudian
terbang seperti biasa. Tidak lama kemudian terdengar suara pilot dan
co-pilot berbual...

"Suatu hari nanti.. kalau penumpang tidak menjerit.. kita sudah jadi
bangkai di landasan."

8 comments

Write comments
nidzam
AUTHOR
22/5/10 9:06 PM

habis tu nanti cam mana plak diorang nak mendarat

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
30/3/11 7:50 AM

kne jerit gak ker?

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
25/4/11 7:53 PM

Ape?xpaam waaaa

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
27/5/11 10:49 PM

kn pilot tu buta, so bla ad orng jrit tu mcm isyarat untuk trbng..klau xdaorg jrit trbabas la kn

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
15/1/12 5:36 PM

xlojik lgsg...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
9/7/12 5:16 PM

buat lawak mana pakai logik derr..
mmg citer ni merapu.. tapi comment der pun merapu jugak. tau nak kritik jer.. buat citer lawak LOGIK 1 tengok..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
9/11/12 8:46 PM

mmg tu perangai org melayu kuno la tu.. tau mengkritik je.. sendiri tak tau pun nak buat.. manusia mcm tu patut dh pupus 60thn lepas..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
30/11/12 7:36 PM

chef wan je yg suke kritik tp tak pandai buat lawak...

Reply
avatar