Ajaran Sesat

Ustaz Rock:Assalamualaikum kelas..

Murid-murid : Waalaikumussalam ustaz..

Ustaz Rock: Hari ni ustaz tanak mengajor sebab ade perkara yang nak
ustaz bincang. Isu sensitif nih..

Murid 1 : Isu ape ustaz? Saspen jer bunyinyer..org saspen pun tak saspen
camnieh..

Ustaz Rock : Memang sensitif tahap maksima nih..sblum tuh..ade orang
pantai timur tak kat sini?

Murid 2 : Saya ustaz..Saya orang ganu

Ustaz Rock : Kamu jangan terasa yer..Ni saya dapat dari ustaz-ustaz
seluruh negara..Kajian mendapati orang terengganu ngan kelantan nih tak
percaya kepada Tuhan mereka..

Murid 2 : Eh Ustaz..tak baik tuduh-tuduh ustaz..berdosa besar ustaz

Ustaz Rock : Astargfirllahalazim kamu ni..ustaz belum habis cakap
lagi..sabo sabo la dulue

Murid 1 : Teruskan ustaz..

Ustaz Rock : Kamu rasa kenapa yer orang pantai timur ni camtu?Apa
pendapat kamu?

Murid 1 : Hish..ada unsur-unsur politik ke ni ustaz? Bahaya nie...repot
kat guru besar kang baru tau

Ustaz Rock : Ler..ni lagi sorang..takde langsung la..Bebawak mengucap dulu

Murid 2 : Dah tu apa ustaz?

Ustaz Rock : Okla..ustaz terus terang..tapi ni bukan ajaran sesat
tau..Sebabnyer orang lain sebut 'Tuhan'..tp orang terengganu sebut
'Tuhang'..org kelantan plak sebut 'Tuhe'..tak gitu?

(lalu Murid 1 dan Murid 2 pun hanya menggeleng kepaler..deii..dah name
pun ustaz rock..sabo je la)"

7 comments

Write comments
Anonymous
AUTHOR
1/12/10 4:58 PM

jgn maen2 ngn agama la~...lagi satu,ni menyentuh sensitiviti kenegerian ni..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
22/4/11 9:50 AM

Hahahah.. Lawak!!

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
11/5/11 10:21 PM

x lawak isu agama

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
10/5/12 4:06 PM

isu agama x usahla diperlawakkan..
bawak2 ngucap weyy...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
11/9/12 11:33 AM

lawak bodoh / main2 camni lps pulak...huuu

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
11/9/12 11:33 AM

lawak bodoh / main2 camni lps pulak...huuu

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
15/10/12 4:48 PM

lawak sengal

Reply
avatar