Nak Cerita Pun Malas

Pada masa dahulu, ada sebuah kampung di mana semua rakyatnya amat rajin belaka tidak ada yang malas. Jadi pada suatu hari, rajanya membuat pengumuman hendak mencari seorang yang malas. Semasa perhimpunan itu, adalah seorang lelaki mengaku, katanya, “Patik adalah yang paling malas.”

Raja pun bertanya, “Apa tahap malas tuan hamba?”

Lalu jawab lelaki tersebut, “Kalau patik hendak makan, ada orang yang suapkan patik.”

Tiba-tiba datang seorang lelaki lagi lalu berkata, “Patik lebih malas lagi daripada dia tuanku.”

Tuanku pun bertanya kepadanya, “Sampai mana pulak tahap malas tuan hamba?”

Maka jawabnya, “Kalau patik makanpun, sampai ada orang tolong kunyahkan.”

Maka raja pun terdiam seketika.

Tanpa disangka-sangka datang seorang budak lelaki kepadanya sambil berkata, “Patik adalah yang paling malas tuanku.”

Raja pun bertanya, “Bagaimana pula tahap kemalasan kamu si budak?” Budak itu pun menjawab, “Nak cite pun malas.

---- sumbangan: Mat

42 comments

Write comments
kucing comot
AUTHOR
30/11/11 3:35 PM delete

lawak juger :)

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
1/12/11 10:00 AM delete

suam2 kuku...

Reply
avatar
call me cat
AUTHOR
5/12/11 12:11 PM delete

NK SHARE TAO. THANKS

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
11/12/11 9:33 AM delete

Begitu perangai budak-budak zaman dahulu

Reply
avatar
indobeta
AUTHOR
12/12/11 2:49 PM delete

wkwkwk, mau cerita aja males = hidup segan mati tak mau

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
25/12/11 12:27 AM delete

Hahaha.. Sebenarnya.. X lawak pun..

Reply
avatar
diANa hARiS
AUTHOR
18/1/12 4:49 PM delete

haahaha... aiyooo, lawak lawak

http://dianaharis.blogspot.com

Reply
avatar
20/1/12 9:58 AM delete

lawak la nih...lawak tahap kuih donat~ha2

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
2/2/12 1:23 PM delete

best best

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
14/2/12 12:25 PM delete

copy kat majalah mastika

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
8/3/12 8:29 PM delete

Aku nak komen pun malas!

Reply
avatar
Yumida
AUTHOR
27/3/12 5:04 PM delete

like! nk share jgk

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
4/4/12 2:38 PM delete

biase jer..x power lansung-

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
21/4/12 4:16 AM delete

Wªªĸªªĸªªĸªªĸªªĸªª...gelak je nk comment pon malas.
┏̲T┓┏̲E┓┏̲R┓┏̲B┓┏̲A̶̲̅┓┏̲i̶̲̅┓┏̲K┓

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
13/5/12 4:57 PM delete

Nice I love this

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
16/5/12 5:00 PM delete

hehe..lawak..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
4/6/12 3:43 PM delete

wkwkwkwkkwkwkwkw lawak!

Reply
avatar
pelita lilin
AUTHOR
4/6/12 8:50 PM delete

Aku nak taip pun malas

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
18/7/12 8:14 PM delete

haha lawak gak time2 bosan

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
8/8/12 1:52 AM delete

Bese je

Reply
avatar
27/9/12 4:17 PM delete

Nak ktwa pun malas....ktwa dlm hti je lh...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
7/12/12 10:58 PM delete

liet ge ku males

Reply
avatar
Zetton Seijin
AUTHOR
8/12/12 1:07 AM delete

Video Lawak Bila Ultraman Tak Cukup Kalsium...
http://tinyurl.com/nomilksmallfryultramanzero

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
26/12/12 6:55 PM delete

Aq nak baca pun malassssss.....

Reply
avatar
mohd fikri
AUTHOR
1/1/13 10:33 PM delete

best ad lawak....sempoi,

Reply
avatar
mohd fikri
AUTHOR
1/1/13 10:33 PM delete

best ad lawak....sempoi,

Reply
avatar
mohd fikri
AUTHOR
1/1/13 10:33 PM delete

best ad lawak....sempoi,

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
3/1/13 4:08 AM delete

Malaslah nak comment.....thp trok

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
15/1/13 11:59 AM delete

HAHAHA...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
15/1/13 11:59 AM delete

FARID AYOB KATE BEST!!

Reply
avatar
aam sulawati
AUTHOR
17/1/13 12:52 PM delete

hhhhuuuuummmmmm,,,,,,,,,,laugh

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
23/1/13 8:50 AM delete

Nak komen pun malas..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
24/1/13 11:49 AM delete

Dri 5star aku bg 2 jek kot..kureng r..

Reply
avatar
18/5/13 10:56 AM delete

Artikel yang sangatlah lucu........ hehehehehehe

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
10/3/14 11:13 AM delete

Xlawak pun..tpi oklah..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
10/7/14 10:32 AM delete

Ikutkan, aku nak bace pun malas !

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
15/4/15 6:40 PM delete

Ayoyo cit ..ini macam punya orang pun adaka ...kalu mau itu neeolpa itu kirija ada mau rajin la tambi..

Reply
avatar