Nak Cerita Pun Malas

Pada masa dahulu, ada sebuah kampung di mana semua rakyatnya amat rajin belaka tidak ada yang malas. Jadi pada suatu hari, rajanya membuat pengumuman hendak mencari seorang yang malas. Semasa perhimpunan itu, adalah seorang lelaki mengaku, katanya, “Patik adalah yang paling malas.”

Raja pun bertanya, “Apa tahap malas tuan hamba?”

Lalu jawab lelaki tersebut, “Kalau patik hendak makan, ada orang yang suapkan patik.”

Tiba-tiba datang seorang lelaki lagi lalu berkata, “Patik lebih malas lagi daripada dia tuanku.”

Tuanku pun bertanya kepadanya, “Sampai mana pulak tahap malas tuan hamba?”

Maka jawabnya, “Kalau patik makanpun, sampai ada orang tolong kunyahkan.”

Maka raja pun terdiam seketika.

Tanpa disangka-sangka datang seorang budak lelaki kepadanya sambil berkata, “Patik adalah yang paling malas tuanku.”

Raja pun bertanya, “Bagaimana pula tahap kemalasan kamu si budak?” Budak itu pun menjawab, “Nak cite pun malas.

---- sumbangan: Mat

41 comments

Write comments
kucing comot
AUTHOR
30/11/11 3:35 PM

lawak juger :)

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
1/12/11 10:00 AM

suam2 kuku...

Reply
avatar
call me cat
AUTHOR
5/12/11 12:11 PM

NK SHARE TAO. THANKS

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
11/12/11 9:33 AM

Begitu perangai budak-budak zaman dahulu

Reply
avatar
indobeta
AUTHOR
12/12/11 2:49 PM

wkwkwk, mau cerita aja males = hidup segan mati tak mau

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
25/12/11 12:27 AM

Hahaha.. Sebenarnya.. X lawak pun..

Reply
avatar
diANa hARiS
AUTHOR
18/1/12 4:49 PM

haahaha... aiyooo, lawak lawak

http://dianaharis.blogspot.com

Reply
avatar
20/1/12 9:58 AM

lawak la nih...lawak tahap kuih donat~ha2

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
2/2/12 1:23 PM

best best

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
14/2/12 12:25 PM

copy kat majalah mastika

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
8/3/12 8:29 PM

Aku nak komen pun malas!

Reply
avatar
Yumida
AUTHOR
27/3/12 5:04 PM

like! nk share jgk

Reply
avatar
1/4/12 5:33 PM

best liked liked (Y)

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
4/4/12 2:38 PM

biase jer..x power lansung-

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
21/4/12 4:16 AM

Wªªĸªªĸªªĸªªĸªªĸªª...gelak je nk comment pon malas.
┏̲T┓┏̲E┓┏̲R┓┏̲B┓┏̲A̶̲̅┓┏̲i̶̲̅┓┏̲K┓

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
13/5/12 4:57 PM

Nice I love this

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
16/5/12 5:00 PM

hehe..lawak..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
4/6/12 3:43 PM

wkwkwkwkkwkwkwkw lawak!

Reply
avatar
pelita lilin
AUTHOR
4/6/12 8:50 PM

Aku nak taip pun malas

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
18/7/12 8:14 PM

haha lawak gak time2 bosan

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
8/8/12 1:52 AM

Bese je

Reply
avatar
Siti Fadzirah
AUTHOR
15/9/12 1:59 PM

hhahaa lawak2...

Reply
avatar
27/9/12 4:17 PM

Nak ktwa pun malas....ktwa dlm hti je lh...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
7/12/12 10:58 PM

liet ge ku males

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
26/12/12 6:55 PM

Aq nak baca pun malassssss.....

Reply
avatar
mohd fikri
AUTHOR
1/1/13 10:33 PM

best ad lawak....sempoi,

Reply
avatar
mohd fikri
AUTHOR
1/1/13 10:33 PM

best ad lawak....sempoi,

Reply
avatar
mohd fikri
AUTHOR
1/1/13 10:33 PM

best ad lawak....sempoi,

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
3/1/13 4:08 AM

Malaslah nak comment.....thp trok

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
15/1/13 11:59 AM

HAHAHA...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
15/1/13 11:59 AM

FARID AYOB KATE BEST!!

Reply
avatar
aam sulawati
AUTHOR
17/1/13 12:52 PM

hhhhuuuuummmmmm,,,,,,,,,,laugh

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
23/1/13 8:50 AM

Nak komen pun malas..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
24/1/13 11:49 AM

Dri 5star aku bg 2 jek kot..kureng r..

Reply
avatar
18/5/13 10:56 AM

Artikel yang sangatlah lucu........ hehehehehehe

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
10/3/14 11:13 AM

Xlawak pun..tpi oklah..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
10/7/14 10:32 AM

Ikutkan, aku nak bace pun malas !

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
15/4/15 6:40 PM

Ayoyo cit ..ini macam punya orang pun adaka ...kalu mau itu neeolpa itu kirija ada mau rajin la tambi..

Reply
avatar