Rizal yang Insaf

Kerana sudah berasa insaf, Rizal pergi kesebuah surau untuk mendengar ceramah agama. Ketika tabung derma di edarkan, dia dengan segera membuka dompetnya dan memasukkan RM2 ke dalam tabung derma itu.

Tiba-tiba, seorang pak cik yang duduk di belakangnya menepuk bahunya dan memberikannya duit sebanyak RM200 kepada Rizal. Rizal tersenyum. Dia mengambil duit itu dan memasukkan kedalam tabung derma itu juga. Rizal menoleh dan berasa kagum dengan kemurahan hati pak cik itu . Tidak berapa lama kemudian, pak cik dibelakang Rizal kembali menepuk bahunya dan Rizal mendengar bisikan dari pak cik itu "Encik, kata pak cik tersebut, duit RM200 itu sebenarnya terjatuh dari beg duit encik tadi".


Sumbangan: Aiman

27 comments

Write comments
Anonymous
AUTHOR
3/2/11 5:41 PM

tak aci wehhh duit rm 40 dua2 masuk....sekarang baru perasaan duit nye.wakakakakakakaka

Reply
avatar
unkel Ray
AUTHOR
5/2/11 7:41 PM

nice story,,
ada masa mari la melayari

http://unkelray.blogspot.com/


plak..

Reply
avatar
gilastats
AUTHOR
10/2/11 7:08 AM

Hi hi hi.... :-D

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
24/2/11 2:59 AM

ijin repost

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
13/3/11 2:54 AM

hikhikhik pemurah betol aty rizal n pak cik tu... adess lawak btol!!! ney lawak insaf btol!!!

Reply
avatar
17/3/11 10:01 PM

oke arr...murah skit rzeki die..Btol x..?

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
19/3/11 8:12 PM

haha..redho jer laa kn..hehe

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
5/4/11 6:51 PM

hahargh...byk ckit phla dpt...bkalan

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
8/4/11 12:21 PM

pahala dpt kalau ikhlas lah... ;> mane tahu lepas die sedar pakcik tu ckp gitu dh berdetik sesuatu kat hati die... dh jadi tk ikhlaskan ;>

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
8/4/11 7:04 PM

harap ikhlas le........

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
11/4/11 8:48 AM

betul tu.. tp kesian jugak kat c rizal tu kan...
tp takpe yang pntg c rizal tu ikhlas erk.. ha..ha..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
7/5/11 7:48 PM

klakarlah brader!!

Reply
avatar
Nur
AUTHOR
8/5/11 6:11 PM

izin kan saya copas dikit yaa lucu banget ceritanya........

Reply
avatar
wanUSJ
AUTHOR
12/5/11 12:06 PM

haha! naya la kau rizal, tu macam duit balance gaji aje... banyak2 bersabar la hendaknya

Reply
avatar
fadzlyismail
AUTHOR
24/5/11 8:39 PM

jom follow blog saya http://mzulfadzly.blogspot.com/

Reply
avatar
bp
AUTHOR
22/8/11 9:28 PM

Watching online movie free  hbo,spot ,cinemax,max hd.,Tnt movie,nasional geopgrafi.,espn.,spot megamix ,star movie ,disney channel,history channel ,animal planet , al jazeerz,patagon channel ,axn channel,max hd,bloomberg tv,tvu music,hbo plus,cartoon network,nicktoon,nickoledoan discovery channel and more channel free CLICK >> LINK WATCHING
NAK DENGAR RADIO  MALAYSIA ONLINE FULL LIST RADIO VISIT LINK >>> TO LISTEN
TO WATCHING TV3,TV2,TV1,TVi,JAKIM TV ,MOB TV ,1HUJAU TV CLICK CLICK >>LINK TO WATCHING
Listen Indonesia radio online CLICK >> LISTEN

Reply
avatar
eiykah
AUTHOR
27/9/11 5:11 PM

tolol tol la...da conferm2 rizal tu konfius ikhlas kew x..hahaha apew da..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
14/10/11 12:23 AM

CAIYOK....

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
27/12/11 4:47 PM

bhaha ! memeng lucu siot arr citer nim . .

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
20/6/12 12:35 AM

Best2..!!!!

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
18/11/12 2:54 AM

Knfem dia korek balik duit tu slesai je dgr ceramah karang.. Hahaha.. Pa pown, lwk ttp thp gabann!!! Huahuahuaa!

Reply
avatar
18/5/13 11:00 AM

Artikel yang sangatlah lucu........ hehehehehehe

Reply
avatar
asrul aliff
AUTHOR
28/9/13 7:53 AM

Hahaha...pakcik 2 bkn nk gtau awl2..dh lps dia buh bru gtau..hahaha

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
10/7/14 11:09 AM

Hahaa ! Kan ? Aku pun tak paham ape dia komen , sakai je .. cam nak nangis :'(

Reply
avatar
herman arif
AUTHOR
3/11/14 10:20 PM

agak2 dya pecahkan x tabung tu???hehe

Reply
avatar