Pembohong

Samad adalah seorang profesor terulung, dia berhasil mencipta robot yang boleh mengesan pembohongan, dia membuat robot itu sehinggakan ketika mendengar pembohongan, robot tersebut akan terus menampar si pembohong itu...

Samad dengan bangganya membawa robot itu ke ruang tamu dan menunggu anak lelakinya pulang. Tapi anaknya tidak kunjung pulang. Sehingga pagi barulah anaknya pulang.

"Kamu dari mana?" tanya Samad.
"Ada pelajaran tambahan ayah", jawab anaknya.
*PLANG* Robot tersebut menampar anaknya.

"Nak, ini adalah robot ciptaan ayah, dia akan menampar sesiapa yang berbohong! Sekarang katakan dengan jujur, kenapa kamu pulang lewat??!
"Maaf ayah... saya baru habis memonton movie di rumah kawan...".
"Cerita apa?
"Cerita Papadom ayah".
*PLANG*
"Katakan dengan jujur cerita apa?!"
"Maaf ayah... saya tengok cerita lucah".

Mendengarkan itu marahlah Samad.
"Kamu nie... kecil-kecil dah nakal... kamu nak jadi apa bila besar nanti?! Malukan ayah saja perbuatan kamu nie. Masa ayah kecil dulu , ayah tak pernah pun buat macam nie.

*PLANG* Samad ditampar oleh robotnya.
Suasana hening untuk beberapa ketika...

Isteri Samad kemudian masuk ke ruang tamu dan langsung berkata... "Huh, sama saja kelakuannya, ke mana akan tumpahnya kuah kalau tak ke nasi? Bagaimana pun sememangnya dia anak awak..."

*PLANG*
Robot menampar isteri Samad sebelum isterinya sempat menyelesaikan kata-katanya...
dan semua terdiam...


---- sumbangan: Arman


46 comments

Write comments
Syafyna
AUTHOR
19/2/10 11:07 AM

very funny!

Reply
avatar
fari
AUTHOR
4/4/10 9:01 PM

best giler cita tu.
lps ni aku pn nk cipta
robot tu la.
hehehehehehehehe

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
13/4/10 9:33 AM

3 3 sume tekena dgn robot 2..alangkh bgus ny dlm dunia ni ad robot macam tu..hik6

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
18/4/10 2:48 AM

ni kes bukan anak si samad ni..hik3

Reply
avatar
joe
AUTHOR
23/4/10 5:44 PM

robot to sbenarnyer aku yg cipta...tp dia tampar aku selalu sebab to la aku jual...hehehehe

Reply
avatar
pinkygurlz
AUTHOR
23/4/10 8:57 PM

byak la ko...... robot ni aku yg cipta tau.....

Reply
avatar
safi
AUTHOR
25/4/10 3:20 AM

ha3...rekaan robot yg tidak menguntungkan...
baik x payah reka...

Reply
avatar
lia_din
AUTHOR
3/5/10 10:28 PM

anak+bapak+maknye same je....haha..

Reply
avatar
Sarayu
AUTHOR
4/5/10 12:39 PM

dAmN !tT..kLakA gLeRr

Reply
avatar
super_robot
AUTHOR
13/5/10 8:49 AM

hehehehe....
x klakar pon...:(

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
14/5/10 11:26 AM

Waaarrrkh..kah...kah...kah!! ASTROk!!

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
18/5/10 3:36 PM

baik ko jgn kata apa2 masa baca citer tu, silap2 ko pun kena *PLANG*

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
25/5/10 4:41 PM

hahahaha
mcm mne la muke samad mse 2 ? ?

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
26/5/10 11:48 AM

lawak gler.. bgs lar robot 2..

Reply
avatar
sdfwef
AUTHOR
27/5/10 8:35 AM

x lawak pun....

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
16/6/10 4:14 PM

bleh thn

Reply
avatar
raul
AUTHOR
18/6/10 11:32 AM

hahahaha...bole thn gak la,idea2 yg bgs unsur-unsur lawak mmg baik..bole msk raja lawak tahun dpn..huhuhu

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
7/7/10 2:29 PM

mmg bgs klu de robot cm tu dlm dunia nie..

Reply
avatar
Wawa Zolkepli
AUTHOR
11/7/10 1:26 PM

lawak dowh!!! sume dpt cop body glove.

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
15/7/10 8:56 PM

wakawakakakakakakaka

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
8/8/10 1:10 AM

hahahahaaa....lawak2...

Reply
avatar
manong
AUTHOR
11/8/10 1:51 PM

ade jual lg ke robot tu?? aku nk wt bisnes.

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
12/8/10 7:25 AM

kimak

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
12/8/10 12:36 PM

ibu yg 'berahsia'...hehehe

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
16/8/10 4:30 PM

best ! lucu ! tapi nape si ibu kene tampar jgak ?

Reply
avatar
sweety
AUTHOR
18/8/10 1:33 PM

ni mesti ibu tu ada scandal ngan org lain..hah hah hah padan muke.

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
4/9/10 10:34 AM

ha..ha.. lawak..

Reply
avatar
irrah
AUTHOR
14/9/10 2:26 PM

hahahahahahah,, klaka :)

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
8/11/10 1:31 PM

hahaha.klkar...:)
33 kne lmpr mmg manusia suke bohng...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
21/11/10 2:34 PM

nsb bek aq x de kat c2
law x ngan aq2 kne

Reply
avatar
Pudinz89
AUTHOR
9/12/10 2:48 PM

kan dah kene..rupa2nya,smuaaa kaki blue suatu ktika dulu..mak aiiii,hahaaaa... ;)

Reply
avatar
zaharina
AUTHOR
16/3/11 10:37 PM

robot bagus! haha

Reply
avatar
17/3/11 11:53 AM

marbeles cite ko ni....

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
18/3/11 1:18 PM

cipta robot pembohong akhir sekali tuan pencipta yang kena tampar lwk2

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
22/3/11 12:15 AM

huhuhu klaka siot...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
21/6/11 5:00 PM

hahhaha..cm bangang je lawak nih

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
29/6/11 9:21 AM

haha

Reply
avatar
izah
AUTHOR
30/10/11 9:54 PM

ha ha ha ha

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
20/11/11 8:11 PM

PLANG robot menampar JOE...
PLANG robot menendang PINKYGURL....
robot tu PROF KLON YG REKA...akulah tue...hihihihi...(skarang robot tu dah jadi atm machine....)

Reply
avatar
Dhany Ginting
AUTHOR
22/8/12 7:48 PM

Kwkwkw ...hahaha....Kwkwkw....
Lawak Abis.....
Tak tau nak ckp pe....

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
28/8/12 3:51 PM

yg ckp x klakar tu kejap lg kena tampar oleh robot tu hahahs

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
5/2/13 12:51 PM

Terbaik...haha

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
11/3/14 2:46 PM

3 3 pembohong..lebih2 lgi istrinya...confirm kna cerai talak 3...hahaha

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
9/11/14 4:54 PM

semua pakat dok tengok cerite lucah...hahaha

Reply
avatar