Penculik

Seorang ibu (tunggal) amat bimbang dengan keadaan anak(tunggal)nya yang telah diculik seminggu lepas. Ibu(tunggal) itu telah menerima panggilan(tunggal) semalam. Penculik itu telah meminta wang tebusan sebanyak RM500,000 untuk ditukarkan dengan anak kesayangannya. Hari ini dia telah menerima satu lagi panggilan.

Ibu: (takut).. hello...

Noname: Ape hello-hello? Bila mau bagi wang????

Ibu: Tolong lah.. saya tak ada wang sebanyak itu.. tolong lah turunkan harga..

Noname: lu ingat wa ni budak-budak ka? Makin lama tangguh makin mahal maa.. ada ka patut lu mau murah pulak..

Ibu: Tolong lah... saya tak mampu dapatkan duit sebanyak itu sekarang ni...

Noname: Okay.. wa bagi sampai esok hali.. kalu tak dapat gak wa tarik.....

Ibu:(menangis) Tolong jangan tarik nyawa anak saya!! pleasseeeee....

Noname: Apa??

Ibu: Saya tak boleh hidup tanpa anak saya... huuuuuu...

Noname: Haiiyaa.... wa dari syalikat perusahaan kreta maa.. lu punya kreta sula 7 bulan tak bayar.. tiap bulan pun wa ade bagi warning maaa... wa tarik kreta maa.. wa bukan along mau tarik nyawa...

Ibu: (malu)......


sumbangan: penarik beca

11 comments

Write comments
sity
AUTHOR
21/4/10 1:56 PM

kesainnya mak dia ni mesti hutang keliling pinggang

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
5/5/10 12:28 PM

mak die pun banayk masalah... tak dapek nak tolong la..

Reply
avatar
faniza
AUTHOR
21/7/10 10:40 AM

wadohhh..
macam2 masalah pak..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
27/7/10 3:23 PM

ni pobia ni......seramlah tak tarik susah tarik tak best.............kelaut pla......

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
4/9/10 6:39 PM

sian kt mak die..;(

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
17/11/10 1:28 PM

ingat nye anak dia yang betul...rupa rupanya kereta adoi....

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
12/2/11 6:08 PM

x bce dulu ker nme yg ader kt dlm telp0n dyer tuuuuu......

Reply
avatar
14/3/11 7:29 PM

bdh tu pun tk kan tk th mana satu along manatk

Reply
avatar
izah
AUTHOR
29/10/11 6:30 PM

ape dah..ingatkan penculik tu yg telefon...

Reply
avatar