Drebar baru kereta sewa (New Taxi Driver)

Kejadian ini terjadi pada malam Jumaat yang lalu. Namanya, Fasha. Kerana terlalu sibuk dan banyak kerja yang harus dibuat dan disiapkan dalam minggu ini maka, Fasha harus bekerja sampai larut malam di ofis. Ketika ingin pulang Susi menahan teksi untuk mengantarnya pulang.

Fasha: "Kampung Sungai Ramal Dalam ya Pak cik"

Pak cik kereta sewa itu hanya menggangguk, didalam perjalanan ke Kampung Sungai Ramal Dalam tidak terjadi percakapan antara Fasha dan Pak cik kereta sewa, mungkin Fasha merasa kepenatan kerna bekerja sampai larut malam. 20 minit lamanya keheningan terjadi, tiba-tiba Fasha teringat bahawa duit yang dibawanya tidak cukup untuk membayar tambang kereta sewa. Fasha lalu menepuk bahu belakang Pak cik kereta sewa dengan maksud untuk memberitahu supaya berhenti di kedai minyak didepan untuk mengambil duit di ATM.

Tapi tiba2 setelah bahu belakangnya ditepuk oleh Fasha, Pak cik kereta sewa itu secara membabi buta memusing stering kereta sewanya ke kanan kemudian ke kiri sambil berteriak bagai kan orang kena histeria, sampai akhirnya kereta sewa itu merempuh tembok penghadang jalan. Nasib baik Fasha dan Pak cik kereta sewa tidak mengalami luka parah.

Pak cik kereta sewa itu kemudian meminta maaf kepada Fasha.

Pakcik: "Maaf ya cik, cik tak apa-apa ya? Kenapa di tepuk bahu saya cik, terkejut setengah mati saya cik!!"
Fasha: "Laa, takkan ditepuk bahunya aja sudah terkejut!!"
Pakcik: "Sebab hari ini hari pertama saya jadi drebar kereta sewa, cik"
Fasha: "Habis tu sebelum ni apa pekerjaan pakcik?"
Pakcik: "Selama 20 tahun saya jadi Drebar Kereta Mayat..."
 
Fasha: "patutla...."


---- sumbangan: Rosli
 

10 comments

Write comments
Fara Dyana
AUTHOR
3/5/10 9:33 PM

haha citer ni logik!...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
12/5/10 4:18 PM

x lucu pn..

Reply
avatar
spoon
AUTHOR
2/6/10 6:12 PM

melatah rupanya pakcik ni..
bahaya punya altitude jadi pemandu macam ni..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
17/6/10 11:38 AM

ala...time dia bw kreta jenazah dulu,mana pnh org tepuk blkg dia..tu la dia t'kejut bila kana tepuk skali...hehe

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
6/7/10 7:36 AM

hi time gelak pun, naik jugak bulu roma aku ni!

Reply
avatar
faniza
AUTHOR
21/7/10 11:22 AM

nasib bek xmati..
kalu xmati katak la..
lepas bawa kereta jenazah bawa jenazah lak la..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
28/3/12 9:54 PM

mmg best citer ni,walaupun pendek...hehe

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
11/3/14 4:33 PM

Susi ke fasha??? Tpi tetap lawak..

Reply
avatar
zikry harith
AUTHOR
27/11/14 6:33 PM

Hahahahahahaha!

Reply
avatar