Cerita Seram - Bas Tanpa Pemandu

Kisah bermula pada suatu malam... Lebih kurang pukul 12:00 tengah malam. Mamat sorang nie Bersama rakannya nama terpaksa dirahsiakan) dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Kuala Selangor melalui jalan Kepong. Setibanya dia di Ijok, di kawasan perkuburan Cina dan kawasan pembakaran mayat India ... tiba-tiba kereta yang dipandunya mengalami kerosakkan.

Mamat nie tak dapat nak menghidupkan enjin keretanya, walaupun dicuba berulang kali. Walhal kereta tersebut baru sebulan pakai. Mamat nie dan rakannya pun menolak kereta mereka ke bahu jalan dan mereka cuba mencari bantuan jika ada kenderaan yang lalu. Malam dah gelap sapa nak tolong, kereta rosak tepi jalan.

Tiba-tiba mereka terlihat sebuah bas sekolah yang datang dari arah Kuala Selangor. Bas tersebut bergerak terlalu perlahan walhal jarak bas tersebut dengan mereka tidaklah jauh, tetapi bas tersebut tidak jugak sampai-sampai. Mereka menggigil ketakutan, aper taknye, bas tak ada pemandu, tak der orang langsung, camane boleh gerak sendiri. Kaki mula tak boleh bergerak, mamat tu dah mula terkencing kat seluar, nak lari pun tak boleh, mulut kawan dia mula terkomat kamit membaca jampi serapah nak halau hantu, nak cuba lari tapi tak mampu, mamat tu mula tercium bau macam-macam! Waktu tu Tuhan aje yang tau betapa takutnye mereka.

Bila bas tu dah semakin hampir, memang sah tak ader pemandu, Mamat tu dan kawan dia dah tersandar kat kereta menanti hantu nak cekik.. tiba2?

"Bang, boleh tolong tolak bas ni tak, rosak la bang" Terdengar suara dari belakang bas, mereka ternampak dua orang lelaki India sedang menolak bas tersebut dalam keadaan yang termengah-mengah.


---- sumbangan: Man

12 comments

Write comments
aina sue
AUTHOR
27/6/10 12:01 AM

penat kowt kalo nak tolak bas

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
4/7/10 9:58 AM

ng0k arrrrrr......

Reply
avatar
Wawa Zolkepli
AUTHOR
15/7/10 11:59 AM

hahahahhahhaha! hantu aa sangat!

Reply
avatar
faniza
AUTHOR
21/7/10 11:43 AM

patut la bau semacam,hehehehehehe..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
4/9/10 9:45 PM

pewwwwwiiitt.. bau semacm?? hahaks!!

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
20/9/10 9:27 AM

kuat gilerr india tu

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
1/11/10 2:13 PM

jalan ijok kona2..sapa kontrol bas

Reply
avatar
cerita lucu
AUTHOR
2/12/10 11:42 PM

the best malayu funny jokes .. very funny

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
29/7/11 1:24 AM

Mesti bau hancing seluar dia lepas kencing tadi

Reply
avatar
izah
AUTHOR
29/10/11 8:44 PM

ingat kn hantu,orang rupanya....

Reply
avatar
22/11/12 7:03 PM

part kencing tu je la lawakakakakakakaka

Reply
avatar