mytukangcat.blogspot.com

Tuesday, May 27, 2008

Cerita Seram - Bas Tanpa Pemandu

Kisah bermula pada suatu malam... Lebih kurang pukul 12:00 tengah malam. Mamat sorang nie Bersama rakannya nama terpaksa dirahsiakan) dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Kuala Selangor melalui jalan Kepong. Setibanya dia di Ijok, di kawasan perkuburan Cina dan kawasan pembakaran mayat India ... tiba-tiba kereta yang dipandunya mengalami kerosakkan.

Mamat nie tak dapat nak menghidupkan enjin keretanya, walaupun dicuba berulang kali. Walhal kereta tersebut baru sebulan pakai. Mamat nie dan rakannya pun menolak kereta mereka ke bahu jalan dan mereka cuba mencari bantuan jika ada kenderaan yang lalu. Malam dah gelap sapa nak tolong, kereta rosak tepi jalan.

Tiba-tiba mereka terlihat sebuah bas sekolah yang datang dari arah Kuala Selangor. Bas tersebut bergerak terlalu perlahan walhal jarak bas tersebut dengan mereka tidaklah jauh, tetapi bas tersebut tidak jugak sampai-sampai. Mereka menggigil ketakutan, aper taknye, bas tak ada pemandu, tak der orang langsung, camane boleh gerak sendiri. Kaki mula tak boleh bergerak, mamat tu dah mula terkencing kat seluar, nak lari pun tak boleh, mulut kawan dia mula terkomat kamit membaca jampi serapah nak halau hantu, nak cuba lari tapi tak mampu, mamat tu mula tercium bau macam-macam! Waktu tu Tuhan aje yang tau betapa takutnye mereka.

Bila bas tu dah semakin hampir, memang sah tak ader pemandu, Mamat tu dan kawan dia dah tersandar kat kereta menanti hantu nak cekik.. tiba2?

"Bang, boleh tolong tolak bas ni tak, rosak la bang" Terdengar suara dari belakang bas, mereka ternampak dua orang lelaki India sedang menolak bas tersebut dalam keadaan yang termengah-mengah.


---- sumbangan: Man

12 Comments:

At 27/6/10 12:01 AM, Blogger aina sue said...

penat kowt kalo nak tolak bas

 
At 4/7/10 9:58 AM, Anonymous Anonymous said...

ng0k arrrrrr......

 
At 15/7/10 11:59 AM, Blogger Wawa Zolkepli said...

hahahahhahhaha! hantu aa sangat!

 
At 21/7/10 11:43 AM, Blogger faniza said...

patut la bau semacam,hehehehehehe..

 
At 28/7/10 7:31 PM, Blogger Rose^Rubi said...

hahahha..

 
At 4/9/10 9:45 PM, Anonymous Anonymous said...

pewwwwwiiitt.. bau semacm?? hahaks!!

 
At 20/9/10 9:27 AM, Anonymous Anonymous said...

kuat gilerr india tu

 
At 1/11/10 2:13 PM, Anonymous Anonymous said...

jalan ijok kona2..sapa kontrol bas

 
At 2/12/10 11:42 PM, Anonymous cerita lucu said...

the best malayu funny jokes .. very funny

 
At 29/7/11 1:24 AM, Anonymous Anonymous said...

Mesti bau hancing seluar dia lepas kencing tadi

 
At 29/10/11 8:44 PM, Anonymous izah said...

ingat kn hantu,orang rupanya....

 
At 22/11/12 7:03 PM, Blogger likeaskinsongbaby said...

part kencing tu je la lawakakakakakakaka

 

Post a Comment

<< Home