Surat rasmi - Cara minta kawin lagi..

Suami bin Lelaki
17, Jalan Angkasa,
24300, Kemaman
Terengganu.

Isteri binti Perempuan
17, Jalan Angkasa,
24300, Kemaman
Terengganu.

31 April 2006

Puan,

PERKARA : PERMOHONAN UNTUK BERPOLIGAMI

Perkara di atas adalah di rujuk.

2. Sebab utama permohonan ini di lakukan adalah kerana saya ingin melengkapkan kuota yang telah di peruntukkan bagi saya. Buat masa ini kuota yang telah di isi cuma satu, memandangkan masih ada 3 kekosongan, eloklah jika dapat di penuhi secepat mungkin. Pihak yang akan mengisi satu kekosongan ini buat masa ini ialah Cik Hana Fazura binti Ramli yang
merupakan setiausaha saya di pejabat. Memandangkan komitmen yang beliau tunjukkan di pejabat amat baik, eloklah jika kita masukkan dia bersama kita di dalam organisasi keluarga kita. Kekosongan yang selebihnya akan di isi di masa akan datang.

3. Untuk makluman pihak puan, yang sebenarnya masalah ini telah lama saya fikirkan tetapi memandangkan poket saya yang selalu nipis, terpaksalah saya tangguhkan dulu permohonan ini di samping kurangnye rasa keyakinan untuk mengemukakan permohonan ini. Kini, setelah saya dapat mengeluarkan kesemua duit pelaburan ASB saya, saya merasakan kembalinya semangat saya yang telah hilang selama ini.

4. Permohonan ini amat setimpal kerana dengan kedudukan sekarang ia menguntungkan kedua belah pihak dan juga pihak ketiga. Selama ini hidup kita bahagia sebab jika tidak, manakan mungkin puan dapat menjadi seperti sekarang. Semua yang puan miliki sudah bertambah besar. Kereta besar, rumah besar, rantai besar dan pakaian besar. Jika dulu potongan puan seperti gitar, kini sudah bertukar menjadi drum. Oleh itu, sudilah kiranya dapat kita kongsi bersama insan lain kebahagiaan kita ini.

5. Pihak puan juga dapat menikmati faedah dari kelulusan permohonan ini kerana puan akan tetap menikmati apa yang telah puan miliki sekarang dengan waktu bekerja lebih singkat dan sistem syif akan di perkenalkan iaitu 1 hari kerja dan 1 hari cuti rehat. Waktu bekerja yang selebihnya akan ditampung oleh pihak ketiga. Kebaikan yang puan akan nikmati ialah waktu rehat yang bebas kerana dalam waktu puan bercuti, saya selaku Penyelia tidak akan memantau aktiviti yang puan lakukan. Pada waktu itu saya cuma akan fokus kepada hasil kerja pihak ketiga. Menguntungkan bukan?

6. Segala kerjasama dari pihak puan saya dahulukan dengan ribuan terima kasih. Saya amat berharap pihak puan dapat meluluskan permohonan saya ini kerana adalah lebih baik jika kita dapat berkongsi kebahagiaan kita ini bersama insan lain. Saya harap permohonan saya ini di balas dengan senyuman penuh keikhlasan dari pihak puan dan tandatangan puan di atas kertas yang saya lampirkan bukannya balingan periuk nasi, pinggan-mangkuk, ketukan senduk dan perkara-perkara yang menyukarkan pihak puan untuk melakukannya.

7. Saya harap puan sudi meluluskan permohonan ini. Hadirkanlah senyumanmu sebagaimana ketika kita menyambut orang baru iaitu bayi kita kedalam keluarga kita 10 tahun lepas. Situasinya lebih kurang sama dengan masa kini. Kita akan menerima orang baru juga cuma bezanya ialah jika 10 tahun yang lepas kita perlu menjaga dan membelainya dengan manja bersama tetapi kali ini, setiap urusan penjagaan dan belaian manja akan di laksanakan oleh saya sepenuhnya.

8. Akhir kata, saya harap permohonan saya ini dapat dibalas secepat mungkin. Semoga kita bersama-bersama dengan pihak ketiga akan dapat melaksanakan program ini dengan jayanya.

Sekian, Terima Kasih.

"BERKORBAN DAN BERKONGSI KEBAHAGIAAN LAMBANG RUMAHTANGGA BAHAGIA"

Yang Ikhlas Memohon,

Suami bin Lelaki


---- sumbangan: Jlina

20 comments

Write comments
spoon
AUTHOR
2/6/10 7:39 PM

leleki ohh lelaki..
penuhi tuntutan agama dulu..
kue kue

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
8/7/10 11:13 PM

betul tu betul

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
12/7/10 12:48 PM

sekurang kurangnya mesin yg satu tu taklah rosak teruk jarang jarang digunakan katkan...bla......

Reply
avatar
faniza
AUTHOR
21/7/10 3:18 PM

huhh!!!hampeh toiii dapat laki mcm nieee.
tuntutan konon!!

Reply
avatar
manong
AUTHOR
11/8/10 3:38 PM

what u giv u get back

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
19/8/10 11:57 AM

KEPALE HOTAK JANTAN TU LA...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
2/9/10 11:19 PM

lelaki kurang ajar... sedap je ckp bini dah besar mcm drum...gatal punye pasal sedap je ko kutuk isteri... laknat la hidup jantan sengal mcm nie

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
3/9/10 9:18 PM

hahaha... ak xkawen lg... hurm...xpayah la, ekonomik la skit...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
3/1/11 12:56 PM

x lawak langsung..huh!

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
6/4/11 5:02 PM

yg marah2 nie mzty kaum hawa,haha,rlex la,nie joke jea pon..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
5/6/11 4:30 PM

nak tegelak plak aku baca...
tp apa pun no poligami...........

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
8/6/11 4:13 PM

peewittt...awek ke smua kt ats 2..ha3

Reply
avatar
lisa
AUTHOR
30/10/11 1:48 AM

hampeh pelegeh punye suami...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
3/11/11 1:10 PM

balas la surat permohonan tu dgn surat tuntutan harta plak yg buat poket laki berlobang..tak heran pun nak simpan laki gitu.buruk perangai!

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
30/11/11 12:31 AM

jlina ni laki ke pompuan..ntah2 dia yang nak kawin lg kot!!

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
30/3/12 7:18 AM

Best gler!!! Bleh try nie...hehe :D

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
22/10/12 3:20 PM

try laa..! gget tinge kang! :PP

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
17/5/13 12:04 AM

Alaaa...rileks ar.. Lau laki bleh wt surat poligami, pompuan leh wat surat tuntut cerai!
Kan adil tuu..

Reply
avatar