Cerita Seorang Cucu

Seorang datuk dan cucunya sedang berjalan-jalan. Kerana hari panas mereka beristirahat di bawah pohon yang di depannya ada kolam ikan. Si cucu nie memang suka menanyakan berbagai soalan kepada datuk.

"Tok, adakah atok akan memberi saya duit RM100, bila saya berhasil menegakkan seekor cacing tegak lurus di atas tanah?" Si datuk tak percaya. Fikirnya mana boleh. Kata datuk: "Ok, kalau berjaya, besok atok kasi kamu RM100." Si cucu lantas mencari cacing di pinggir kolam. Terjumpa seekor. Dibawanya cacing tersebut ke depan datuknya. Lalu si cucu mengambil hair-spray dari poket baju. Si cacing yang malang disprey beberapa kali, lantas mati keras. Dengan mudah si cucu menegakkan cacing tegak lurus di atas tanah. Si atok kagum, cucunya memang bijak. Sampai di rumah berceritalah si cucu tentang janji datuk pada neneknya. Si nenek mendengar penuh kagum. Leka bercerita si cucu pun tertidur. Pagi esoknya si nenek mencari cucunya sambil membawa duit RM200.

"RM100 dari atok, dan RM100 lagi dari nenek untuk idea yang bagus." kata sang nenek. Si cucu melopong tak paham.

12 comments

Write comments
Anonymous
AUTHOR
8/4/10 1:23 PM

aku pn x paham...

Reply
avatar
haikal
AUTHOR
28/4/10 4:29 PM

cucu atok jadi super hero......

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
8/5/10 7:36 PM

ni lucah la...nek dia spray plak kt **** atoknye.
org tua la kate kan.~~~~~~toink toink

Reply
avatar
reman
AUTHOR
19/5/10 5:36 PM

ermmmm....nie tak lucah sebab atuk nyer memikir wang tulah sebabnyer.........

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
2/10/10 6:46 AM

NIE UBAT KUAT ZAMAN MODEN

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
23/12/10 8:11 PM

pening aku bece nk fhm..gila tulll...supe brukk

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
25/1/11 3:26 PM

ape lak tak paham.. aku paham jek. maksud nye nenek tu dapat idea la nk spay kat anu atuk tu bg keras.

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
22/2/11 12:10 PM

18sx punye citer..
adui la..hahaha\
aku lmbt pickup...
punye pyh nk phm..nie baru phm.hahaha

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
4/4/11 4:17 AM

bodoh lembab..

Reply
avatar
putra
AUTHOR
9/8/11 11:54 PM

sape tak faham mmg lembab...hahaha...ada otak pikir la sket..hehhee

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
13/10/11 11:54 AM

kurang power.. x feell objektif nya

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
26/7/13 1:13 AM

Aku skali bace je dh phm.yg tk phm tu mmg otak siput la tu.

Reply
avatar