CUCU vs NENEK

Cucu: hai nek..tengah buat ape tu..? 

Nenek: cari daun palas ni haa.. 

Cucu: utk apa daun palas nek..? 

Nenek: utk buat ketupat.. 
Cucu: ketupat utk apa nek..? 

Nenek: utk makan nanti 

Cucu: ohh...Skarang nenek buat apa..? 
Nenek: cari daun palas.. 
Cucu: utk apa ah..?? 
Nenek: mau buat ketupat dah cakap tadi kan.. 
Cucu: ketupat tu utk apa nek..? 
Nenek: utk makan la..Takkan utk melastik pulak.. 
Cucu: ohh gitu.. 
Nenek: dah laa pegi main sane..jgn kacau nenek.. 

Cucu: kenapa..? 
Nenek : sbb nenek sibuk... 
Cucu: sibuk buat apa..?? 
Nenek: cari daun palas laa kan da cakap tadi.. 
Cucu: daun palas utk..?? 
Nenek: utk buat KETUPAT KETUPAT KETUPAT..!!! 
Cucu: nenek ckp dgn sape tu..?
Nenek: dgn kau la..!! 
Cucu: nape menjerit..? sy dekat jew pon. 

Nenek: sbb kau tak pandai faham2..Tak pakai mata utk tgok org tgah buat kerja... 

Cucu: buat keja apa..?? 
Nenek: arrrrrghhhhhhhh!!!CARI DAUN PALAS laa bodoh..!!! 
Cucu : utk ape..??
Nenek : bodoh nyee cucu aku nih.. Utk makan..!!! 
Cucu : ada beras kat rumah , nape nenek nak makan daun palas pulak..? 

Nenek : cucu ku yg paling kiut , pandai n hensem... Sebelum aku dpt strok baik kau biar aku buat keje cari daun palas..jangan kacau taw..!!! 
Cucu : yg betul2 nye ni nenek nak cari daun palas kew atau cari strok..? Strok tu ape..? Dia hijau jugak mcm daun palas..? 

Nenek : adoi banggang nye tanak phm..!!! 
Cucu: tanak..? sy cucu laa nek bukan anak nenek.. nenek stress kew nek..?? 

Nenek : yew aku stress..!! aku sakit kepala..!! aku mau gila..! Aku stress stress stress...!! 
Cucu : kalo cari daun palas boleh stress , nape nenek masih juga mau cari..? 

Nenek : CUKUP !!! JANGAN TANYA LAGI..!!! BAGUS KAU BALIK RUMAH SKARANG..!!!! 
Cucu : haa ok la .. Nenek tanak ikut balik..?? 
Nenek : tidak..! aku ada kerja..!! 
Cucu : kerja apa..? 
Nenek : cari daun palas 

Cucu : utk ape daun palas ah..?? 

Nenek: arrgghhh..!!! Tidak..!! Tidak..!!!! Tidak..!!!!!!!! 
*Terus nenek dia lari laju2 , tak tengok belakang pun.. Kalau korang nmpak org tua masih lari2 , jgn ckp pasal daun palas ahh.. 

Sensitif tu.. hehe :)


Sumbangan: Abg Joe

11 comments

Write comments
Anonymous
AUTHOR
14/4/14 11:09 PM

haha lwak2 , buat ak glak smpai tkentut ..

Reply
avatar
11/8/14 4:40 PM

heheheh.. mengecoh saja .. ;)

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
20/8/14 12:43 PM

Sgt lucu

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
5/10/14 1:18 PM

Kesian nenek tu. Hahaahaha!!!! =D

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
10/12/14 8:38 PM

saya baca pon dah naik gila..heheheheheheheeheheheheheheheheh.tapi hilang gak stress.

Reply
avatar
mr j
AUTHOR
26/5/15 8:40 AM

Lucu2. Leh sambung kat sini www.du1t.com

Reply
avatar