mytukangcat.blogspot.com

Thursday, March 29, 2012

Kedai Pakaian Lelaki

Seorang pengurus pusat membelibelah memiliki tiga ruang untuk disewakan, semuanya bersebelahan.

Seorang calon penyewa muncul dan mengatakan ingin menyewa ruang paling kiri untuk kedai pakaian lelaki.

"Itu bagus", kata pengurus tersebut. "Anda akan diberikan papan perniagaan percuma, apa yang ingin anda tulis pada papan perniagaan tersebut?" "Pakaian Lelaki", kata lelaki tersebut.

Kemudian datang seorang lelaki yang lain yang berhajat untuk menyewa ruang kedai yang paling kanan. Ketika ditanya lelaki tersebut mengatakan ia ingin "Pakaian Lelaki" pada papan perniagaannya. Pengurus mengatakan kepadanya bahawa kedai yang sebelah kiri akan memiliki papan perniagaan yang sama. "Tidak masalah", kata lelaki tersebut.

Akhirnya orang ketiga datang untuk menyewa ruang tengah. Pengurus agak gusar kerana orang ini juga memilki kedai pakaian lelaki. Dengan hati-hati pengurus meminta orang ketiga apa yang dia inginkan untuk ditulis pada papan perniagaannya. Orang itu menjawab "Pintu Masuk".


--- sumbangan: Hassan

69 Comments:

At 29/3/12 4:44 PM, Blogger Ghost Boy said...

gile la

 
At 6/4/12 4:42 PM, Anonymous Anonymous said...

tak lucu lansung..sial la..phuikk..!!

 
At 19/4/12 10:19 PM, Blogger Za8_j0eY said...

x phm

 
At 21/4/12 4:01 AM, Anonymous Anonymous said...

Langsung xpham..ntah pape

 
At 21/4/12 4:56 PM, Anonymous daniel said...

apelah ... maknanya 3 orang tuu share untuk buka satu kedai ...

 
At 26/4/12 10:41 AM, Anonymous Cinta Untuk Kita said...

apa la tu pun tak phm ke..?

mksud ny org akan msuk kat dia sebab kn kita lasuk kedai ikut pintu masuk.. so, kdai dia la yg org msuk dulu.. huhu

apa la.. :)

 
At 30/4/12 2:27 PM, Anonymous Anonymous said...

X phm

 
At 11/5/12 10:03 AM, Anonymous Anonymous said...

Lembab la klu x paham.. Aku paham jek

 
At 14/5/12 9:47 PM, Anonymous Anonymous said...

Sy pn xfhm. kalo fhm pun....LANSUNG XLUCU..

 
At 16/5/12 4:56 PM, Anonymous Anonymous said...

Buat pening kepale aku jer..huhu

 
At 17/5/12 10:20 AM, Anonymous Anonymous said...

memang tak klaka okay duh tah pape tah
bg crita yang lawak lagi boleh =='

 
At 18/5/12 5:13 PM, Anonymous Anonymous said...

Apa celop lawak nie...

 
At 18/5/12 7:54 PM, Anonymous Anonymous said...

Aku pun x berapa paham!!

 
At 24/5/12 10:26 AM, Anonymous Anonymous said...

Simple cmni pn korg xblh xfhm,apa punya turrr...
Penyewa ke-3 tu mmg bijak...

 
At 31/5/12 4:41 PM, Anonymous Anonymous said...

hahaha lawak giler...bagus jugak idea org kedai tgh. bleh gune klau sesape nk bukak kedai. klau dah kiri kanan papan tanda yg sama...org akan igt tiga-tiga ruang kedai tu adalah kedai yg sama...jd masuk lah ikut pintu tengah...byk lah pelanggan...kayo...kayo...

 
At 8/6/12 2:12 PM, Blogger Azam said...

bodo gile sape yg xpaham ni

 
At 9/6/12 7:45 PM, Anonymous awok said...

Rasa lawak adalah..

 
At 16/6/12 12:25 PM, Blogger Ungu Lavender said...

lawak kot... bijak btol penyewa ke3 otak org berniaga..

 
At 21/6/12 10:29 AM, Anonymous Anonymous said...

x lawak langsung

 
At 26/6/12 8:22 PM, Anonymous Anonymous said...

x lawak pun...huhu...

 
At 5/7/12 3:37 PM, Blogger grie joey said...

Bgus crita ini..ada mksud trsirat.org yg dungu jak tidak faham

 
At 6/7/12 12:29 PM, Anonymous Anonymous said...

boleyy laaaa..mety ty org ke3 tu kayee cpt....huhuhuh

 
At 7/7/12 9:21 PM, Anonymous Anonymous said...

Masalahnya bukan pasal faham atau tidak faham. Persoalannya `Apalah Yang Lucu' konon??

 
At 11/7/12 3:33 PM, Anonymous Anonymous said...

Hahaha bgos btol...

 
At 15/7/12 1:05 PM, Anonymous Anonymous said...

Lawak hampeh

 
At 16/7/12 1:18 AM, Anonymous Anonymous said...

bodo arr! X paham

 
At 30/7/12 2:01 PM, Blogger Nur said...

sebenarnye korang yang lawak..ahaha

 
At 6/8/12 1:46 AM, Anonymous Anonymous said...

Yg rasa ta lawak tu mungkin toke kedai yg terkene cam pekedai ptama ngn kedua tue.

 
At 19/8/12 3:46 AM, Blogger taman bachang said...

yg membuatkan ramai x faham sbb korg msti ingt yang penyewa no dua tu nak letak papan tanda dia 'tidak masalah',sdgkn kiri ngn knn nama sama,'pakaian lelaki'

 
At 19/8/12 3:47 AM, Blogger taman bachang said...

yg membuatkan ramai x faham sbb korg msti ingt yang penyewa no dua tu nak letak papan tanda dia 'tidak masalah',sdgkn kiri ngn knn nama sama,'pakaian lelaki'

 
At 29/9/12 5:23 AM, Blogger Raof or Raf said...

Korang semua ni lawak la dri ceta atas....
Huhuhuhu...

 
At 29/9/12 5:25 AM, Blogger Raof or Raf said...

Korang semua ni lawak la dri ceta atas....
Huhuhuhu...

 
At 29/9/12 5:25 AM, Blogger Raof or Raf said...

Korang semua ni lawak la dri ceta atas....
Huhuhuhu...

 
At 29/9/12 5:25 AM, Blogger Raof or Raf said...

Korang semua ni lawak la dri ceta atas....
Huhuhuhu...

 
At 3/10/12 2:28 AM, Anonymous Anonymous said...

Lembab nye xpaham.hahahahaha

 
At 5/10/12 1:31 PM, Anonymous Anonymous said...

lawak kreatif

 
At 9/10/12 11:23 AM, Anonymous Azam Bijak said...

sape yg rase x lucu pon bebal..
ko nk lawak sgt ko gi join sarkis la..
ni la lawak org dewasa berakal..
good job!

 
At 19/10/12 1:08 AM, Anonymous cute said...

haha,boleh la

 
At 29/11/12 1:18 AM, Blogger shahrul idham said...

X best

 
At 8/12/12 1:05 AM, Anonymous Anonymous said...

Video Lawak Bila Ultraman Tak Cukup Kalsium...
http://tinyurl.com/nomilksmallfryultramanzero

 
At 13/12/12 10:54 AM, Blogger alunk' prima putra said...

Kalau dah tulis pintu masuk,takkan ada pembeli lain ke kedai kiri dan kanan,kecuali kat kedai die je....funny sangat.Ini lawak harus gunakan otak tau...

 
At 24/12/12 1:35 PM, Anonymous Anonymous said...

anjinx gw g ska malaysia

 
At 1/1/13 10:28 PM, Blogger mohd fikri said...

shape x faham and x Lucu korang x de perasaan

 
At 1/1/13 10:29 PM, Blogger mohd fikri said...

shape x faham and x Lucu korang x de perasaan

 
At 1/1/13 10:29 PM, Blogger mohd fikri said...

shape x faham and x Lucu korang x de perasaan

 
At 7/1/13 4:39 AM, Anonymous Anonymous said...

aiyorkk..knan sewa untk sblah knan..kiri sewa untk sblah kiri..dan yg tgah..sewa untk tgah..so..mreka sbnarnya sudh brpkat untk mnyewanya sbhgian demi sbhgian..haha..bak kata org..murh sikt..kikikiki

 
At 12/1/13 12:18 AM, Anonymous Anonymous said...

Sya suka la dengr comment kmu yg tak nak menghargai apa lawak yg diberikn... lau nak lawak cuba try buat lawak sendri, bolh tak.?

 
At 15/1/13 9:52 AM, Anonymous Anonymous said...

Klu stkat baca je tak cukup... otak tu kna main bro.. bru bleh faham... hahahahahaha

 
At 24/1/13 2:17 PM, Anonymous Anonymous said...

sial ..haha yg ketiga tu mmg bijak tahap dewa

 
At 3/2/13 11:31 PM, Anonymous Anonymous said...

dalm kes ni..kedai y tengah2 tu memang pandai amik peluang y ad...tahnia..

 
At 15/2/13 12:22 AM, Anonymous Anonymous said...

tujupakale..

 
At 15/2/13 2:02 AM, Anonymous Anonymous said...

Pnya la sng nk faham mcm tu pun x faham

 
At 15/2/13 2:03 AM, Anonymous Anonymous said...

Hahaha tujupakale

 
At 15/2/13 1:47 PM, Anonymous Anonymous said...

X pham ag meh aku tunjuk kdai yg cam 2

 
At 19/2/13 11:02 PM, Anonymous Anonymous said...

Aku tak faham la... apa jenis cerita la ni...

 
At 22/2/13 12:56 AM, Anonymous di-mana gan said...

ngakak banget nih gan
mantap,jos markojos lah pokoknya

 
At 22/2/13 2:11 AM, Blogger VEF 3056 said...

hheehehheh~~~~bijak2~~~~~~~ cmner lah korang boleh tak paham ~~

 
At 25/2/13 12:33 AM, Anonymous cerita sepepew said...

mantap mas,ngilangin galau banget nih

 
At 25/2/13 12:34 AM, Anonymous cerita ocut said...

geli nih ceritanya, .gag tahan perut di buat kaku

 
At 26/2/13 1:11 PM, Anonymous Anonymous said...

Bc byk kali br phm

 
At 7/3/13 3:38 PM, Anonymous Sejarah suku di Indonesia said...

Lucu banget... wkwkwkwkwkwkwkwkwkwk

 
At 18/5/13 10:55 AM, Anonymous Bisnis Online Gratis said...

Artikel yang sangatlah lucu........ hehehehehehe

 
At 11/6/13 9:21 PM, Blogger arif sharhan said...

Lawak kilas nie..hehe.
Otak lembab xkn paham punya.kahkahkah

 
At 19/8/13 2:37 AM, Anonymous Anonymous said...

Baca komen lg lawak.hahahaha

 
At 5/9/13 10:07 PM, Anonymous Anonymous said...

fuck btl org yg x paham...otak letak kat lutut ke?badigol.n bahalul...x pndi nak faham!!!!!?

 
At 10/3/14 11:07 AM, Anonymous Anonymous said...

Kalau bace text mmang xphm...bila bace komen baru phm...

 
At 10/4/14 12:23 PM, Anonymous Anonymous said...

Kalau xfaham xpe. Untuk ang faham tu, tak payahlah nak berlagak sangat sampai nak kata orang bodoh! Orang cuma xfaham je kan..

 
At 4/5/14 3:40 PM, Anonymous Anonymous said...

Kw la anjing setan!! Ko sakap ko tia ska mlsia..mlysia negara sia jan ko brani ijik...buduh!!==' >:(

 
At 10/7/14 10:28 AM, Anonymous Anonymous said...

Adik aku darjah 4 pun paham tergelak gelak bace mende ni

 

Post a Comment

<< Home