Kedai Pakaian Lelaki

Seorang pengurus pusat membelibelah memiliki tiga ruang untuk disewakan, semuanya bersebelahan.

Seorang calon penyewa muncul dan mengatakan ingin menyewa ruang paling kiri untuk kedai pakaian lelaki.

"Itu bagus", kata pengurus tersebut. "Anda akan diberikan papan perniagaan percuma, apa yang ingin anda tulis pada papan perniagaan tersebut?" "Pakaian Lelaki", kata lelaki tersebut.

Kemudian datang seorang lelaki yang lain yang berhajat untuk menyewa ruang kedai yang paling kanan. Ketika ditanya lelaki tersebut mengatakan ia ingin "Pakaian Lelaki" pada papan perniagaannya. Pengurus mengatakan kepadanya bahawa kedai yang sebelah kiri akan memiliki papan perniagaan yang sama. "Tidak masalah", kata lelaki tersebut.

Akhirnya orang ketiga datang untuk menyewa ruang tengah. Pengurus agak gusar kerana orang ini juga memilki kedai pakaian lelaki. Dengan hati-hati pengurus meminta orang ketiga apa yang dia inginkan untuk ditulis pada papan perniagaannya. Orang itu menjawab "Pintu Masuk".


--- sumbangan: Hassan

71 comments

Write comments
Anonymous
AUTHOR
6/4/12 4:42 PM

tak lucu lansung..sial la..phuikk..!!

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
21/4/12 4:01 AM

Langsung xpham..ntah pape

Reply
avatar
daniel
AUTHOR
21/4/12 4:56 PM

apelah ... maknanya 3 orang tuu share untuk buka satu kedai ...

Reply
avatar
26/4/12 10:41 AM

apa la tu pun tak phm ke..?

mksud ny org akan msuk kat dia sebab kn kita lasuk kedai ikut pintu masuk.. so, kdai dia la yg org msuk dulu.. huhu

apa la.. :)

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
30/4/12 2:27 PM

X phm

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
11/5/12 10:03 AM

Lembab la klu x paham.. Aku paham jek

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
14/5/12 9:47 PM

Sy pn xfhm. kalo fhm pun....LANSUNG XLUCU..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
16/5/12 4:56 PM

Buat pening kepale aku jer..huhu

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
17/5/12 10:20 AM

memang tak klaka okay duh tah pape tah
bg crita yang lawak lagi boleh =='

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
18/5/12 5:13 PM

Apa celop lawak nie...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
18/5/12 7:54 PM

Aku pun x berapa paham!!

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
24/5/12 10:26 AM

Simple cmni pn korg xblh xfhm,apa punya turrr...
Penyewa ke-3 tu mmg bijak...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
31/5/12 4:41 PM

hahaha lawak giler...bagus jugak idea org kedai tgh. bleh gune klau sesape nk bukak kedai. klau dah kiri kanan papan tanda yg sama...org akan igt tiga-tiga ruang kedai tu adalah kedai yg sama...jd masuk lah ikut pintu tengah...byk lah pelanggan...kayo...kayo...

Reply
avatar
Azam
AUTHOR
8/6/12 2:12 PM

bodo gile sape yg xpaham ni

Reply
avatar
awok
AUTHOR
9/6/12 7:45 PM

Rasa lawak adalah..

Reply
avatar
Ungu Lavender
AUTHOR
16/6/12 12:25 PM

lawak kot... bijak btol penyewa ke3 otak org berniaga..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
21/6/12 10:29 AM

x lawak langsung

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
26/6/12 8:22 PM

x lawak pun...huhu...

Reply
avatar
grie joey
AUTHOR
5/7/12 3:37 PM

Bgus crita ini..ada mksud trsirat.org yg dungu jak tidak faham

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
6/7/12 12:29 PM

boleyy laaaa..mety ty org ke3 tu kayee cpt....huhuhuh

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
7/7/12 9:21 PM

Masalahnya bukan pasal faham atau tidak faham. Persoalannya `Apalah Yang Lucu' konon??

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
11/7/12 3:33 PM

Hahaha bgos btol...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
15/7/12 1:05 PM

Lawak hampeh

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
16/7/12 1:18 AM

bodo arr! X paham

Reply
avatar
Nur
AUTHOR
30/7/12 2:01 PM

sebenarnye korang yang lawak..ahaha

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
6/8/12 1:46 AM

Yg rasa ta lawak tu mungkin toke kedai yg terkene cam pekedai ptama ngn kedua tue.

Reply
avatar
taman bachang
AUTHOR
19/8/12 3:46 AM

yg membuatkan ramai x faham sbb korg msti ingt yang penyewa no dua tu nak letak papan tanda dia 'tidak masalah',sdgkn kiri ngn knn nama sama,'pakaian lelaki'

Reply
avatar
taman bachang
AUTHOR
19/8/12 3:47 AM

yg membuatkan ramai x faham sbb korg msti ingt yang penyewa no dua tu nak letak papan tanda dia 'tidak masalah',sdgkn kiri ngn knn nama sama,'pakaian lelaki'

Reply
avatar
Raof or Raf
AUTHOR
29/9/12 5:23 AM

Korang semua ni lawak la dri ceta atas....
Huhuhuhu...

Reply
avatar
Raof or Raf
AUTHOR
29/9/12 5:25 AM

Korang semua ni lawak la dri ceta atas....
Huhuhuhu...

Reply
avatar
Raof or Raf
AUTHOR
29/9/12 5:25 AM

Korang semua ni lawak la dri ceta atas....
Huhuhuhu...

Reply
avatar
Raof or Raf
AUTHOR
29/9/12 5:25 AM

Korang semua ni lawak la dri ceta atas....
Huhuhuhu...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
3/10/12 2:28 AM

Lembab nye xpaham.hahahahaha

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
5/10/12 1:31 PM

lawak kreatif

Reply
avatar
Azam Bijak
AUTHOR
9/10/12 11:23 AM

sape yg rase x lucu pon bebal..
ko nk lawak sgt ko gi join sarkis la..
ni la lawak org dewasa berakal..
good job!

Reply
avatar
cute
AUTHOR
19/10/12 1:08 AM

haha,boleh la

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
8/12/12 1:05 AM

Video Lawak Bila Ultraman Tak Cukup Kalsium...
http://tinyurl.com/nomilksmallfryultramanzero

Reply
avatar
13/12/12 10:54 AM

Kalau dah tulis pintu masuk,takkan ada pembeli lain ke kedai kiri dan kanan,kecuali kat kedai die je....funny sangat.Ini lawak harus gunakan otak tau...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
24/12/12 1:35 PM

anjinx gw g ska malaysia

Reply
avatar
mohd fikri
AUTHOR
1/1/13 10:28 PM

shape x faham and x Lucu korang x de perasaan

Reply
avatar
mohd fikri
AUTHOR
1/1/13 10:29 PM

shape x faham and x Lucu korang x de perasaan

Reply
avatar
mohd fikri
AUTHOR
1/1/13 10:29 PM

shape x faham and x Lucu korang x de perasaan

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
7/1/13 4:39 AM

aiyorkk..knan sewa untk sblah knan..kiri sewa untk sblah kiri..dan yg tgah..sewa untk tgah..so..mreka sbnarnya sudh brpkat untk mnyewanya sbhgian demi sbhgian..haha..bak kata org..murh sikt..kikikiki

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
12/1/13 12:18 AM

Sya suka la dengr comment kmu yg tak nak menghargai apa lawak yg diberikn... lau nak lawak cuba try buat lawak sendri, bolh tak.?

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
15/1/13 9:52 AM

Klu stkat baca je tak cukup... otak tu kna main bro.. bru bleh faham... hahahahahaha

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
24/1/13 2:17 PM

sial ..haha yg ketiga tu mmg bijak tahap dewa

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
3/2/13 11:31 PM

dalm kes ni..kedai y tengah2 tu memang pandai amik peluang y ad...tahnia..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
15/2/13 12:22 AM

tujupakale..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
15/2/13 2:02 AM

Pnya la sng nk faham mcm tu pun x faham

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
15/2/13 2:03 AM

Hahaha tujupakale

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
15/2/13 1:47 PM

X pham ag meh aku tunjuk kdai yg cam 2

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
19/2/13 11:02 PM

Aku tak faham la... apa jenis cerita la ni...

Reply
avatar
di-mana gan
AUTHOR
22/2/13 12:56 AM

ngakak banget nih gan
mantap,jos markojos lah pokoknya

Reply
avatar
VEF 3056
AUTHOR
22/2/13 2:11 AM

hheehehheh~~~~bijak2~~~~~~~ cmner lah korang boleh tak paham ~~

Reply
avatar
25/2/13 12:33 AM

mantap mas,ngilangin galau banget nih

Reply
avatar
cerita ocut
AUTHOR
25/2/13 12:34 AM

geli nih ceritanya, .gag tahan perut di buat kaku

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
26/2/13 1:11 PM

Bc byk kali br phm

Reply
avatar
7/3/13 3:38 PM

Lucu banget... wkwkwkwkwkwkwkwkwkwk

Reply
avatar
18/5/13 10:55 AM

Artikel yang sangatlah lucu........ hehehehehehe

Reply
avatar
arif sharhan
AUTHOR
11/6/13 9:21 PM

Lawak kilas nie..hehe.
Otak lembab xkn paham punya.kahkahkah

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
19/8/13 2:37 AM

Baca komen lg lawak.hahahaha

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
5/9/13 10:07 PM

fuck btl org yg x paham...otak letak kat lutut ke?badigol.n bahalul...x pndi nak faham!!!!!?

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
10/3/14 11:07 AM

Kalau bace text mmang xphm...bila bace komen baru phm...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
10/4/14 12:23 PM

Kalau xfaham xpe. Untuk ang faham tu, tak payahlah nak berlagak sangat sampai nak kata orang bodoh! Orang cuma xfaham je kan..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
4/5/14 3:40 PM

Kw la anjing setan!! Ko sakap ko tia ska mlsia..mlysia negara sia jan ko brani ijik...buduh!!==' >:(

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
10/7/14 10:28 AM

Adik aku darjah 4 pun paham tergelak gelak bace mende ni

Reply
avatar
jacky mcgildee
AUTHOR
22/9/14 8:14 PM

X lucu pun..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
14/4/15 11:02 PM

Apo kono e jang hoi..

Reply
avatar