Mertua Vs Menantu

Alkisah ada seorang ibu dengan 3 menantu dari ketiga-tiga puterinya yang cantik-cantik, sang ibu mertua ingin tahu apakah ketiga-tiga menantunya itu sayang kepada mertuanya atau cuma putrinya saja.

Dia lalu memutuskan untuk menguji mereka secara bergantian. Suatu hari dia mengajak menantu pertama naik perahu bermotor ke tengah laut. Di sana dia sengaja menjatuhkan dirinya dari perahu dan terlempar ke dalam air laut. Sang menantu tanpa berfikir panjang langsung terjun menyelamatkan ibu mertuanya.

Besoknya ketika keluar rumah, sang menantu pertama melihat mobil Nissan Livina terparkir di depan rumah, dan sehelai kertas bertulis “Dari ibu mertuamu”.

Giliran menantu kedua pula yang diajak ke tengah laut. Sekali lagi sang mertua pura-pura terjatuh dan terlempar keluar perahu. Menantu kedua ini melupakan pakaian dan dompetnya, langsung terjun demi menyelamatkan mertua tercinta.

Besoknya di depan rumah menantu kedua melihat terparkir Toyota Alphard, disertai sehelai kertas tercatat tulisan, “Dari ibu mertuamu”

Ketika giliran menantu ketiga diajak ke tengah laut, sang mertua kembali melakukan gerakan terjun bebas. Tapi, malangnya kali ini sang menantu bercekak pinggang memandang ibu mertuanya yang tercungap-cungap di dalam air.

Seraya dia berkata, “Rasakan kau!”, sambil berputar membawa perahunya ke darat. Besok harinya ketika menantu ini keluar rumah, di depan rumahnya terparkir Mercedes Benz S-Class terbaru beserta kertas bertuliskan, “Dari ayah mertuamu”.


---- sumbangan: tori

40 comments

Write comments
Anonymous
AUTHOR
9/4/10 11:02 PM

x fhm :((

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
18/4/10 2:52 AM

ibu mentua dah mati dah...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
19/4/10 11:57 AM

hahahahah....

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
21/4/10 12:44 PM

Jokes simple gitu pon tk paham... maknanye suami die yg upah menantu ketiga die agar biarkan wife die mati lemas. Kirekan keje suami die mudahlah, tkyah nk plan2 how to bunuh wife die since wife die tgh test menantu2 die semua. Hehehee! Ibarat pucuk dicita ulam mendatang ;>

Reply
avatar
ShafydaZahra
AUTHOR
27/4/10 11:34 AM

kejam btol..huhu

Reply
avatar
Sarayu
AUTHOR
4/5/10 12:45 PM

wAkAkA..pEw2 nTaH..kUaNg aCam PuNyEr lAk!!..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
7/5/10 11:04 PM

1 haprak pon aq xphm doh....
cte lg naq bblet....
bodo je...
hahhhaa...
lawak nyer....

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
14/5/10 3:55 PM

huhuhu...jht btl menantu ke-3 tu...die kesayngn ayh mertua..wakaka..

Reply
avatar
jaTuh_deboK
AUTHOR
12/6/10 8:47 PM

`xpham ke????
ayah mertua dia xske bini dia la..bkn dia upah...
sbb ayh mertua dia nk kwin lain kot..biase da..
poket penuh...
biasa org kye ni...poket pnuh,tp bini dia xlwan..hahahaaa

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
22/6/10 3:18 PM

ok jea

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
27/7/10 3:18 PM

MENTUANYA TU TERINGIN BERBINI MUDA,TAK PAYA DAPATKAN SURAT KEBENARANLAH GITU DONG............

Reply
avatar
cerita lucu
AUTHOR
28/7/10 3:48 AM

menantu gila ... bapak mertuanya lebih gila... tapi lucu

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
7/8/10 9:05 PM

suka cerita ne hehe

Reply
avatar
prince of waka-waka
AUTHOR
7/8/10 9:26 PM

alahai...lawak hbis

Reply
avatar
manong
AUTHOR
11/8/10 3:10 PM

yg tak phm => kesian.. yg phm => baik hatinye, mengxplain pulak.. lawak2

Reply
avatar
sweety
AUTHOR
18/8/10 2:07 PM

kesiannye yg tak paham:((

Reply
avatar
aku lah..
AUTHOR
20/8/10 2:40 PM

yang simple camnie pon x paham?,,:(..tak pe..baca lagi..samapai paham..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
27/8/10 7:17 AM

yg best nye semua menantu dpt kete bru dan pak mertua dpt bini bru. wakaka...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
27/8/10 4:40 PM

hahahah...yg x paham tu mmang lampi la.....aku tergelak2 baca cite nie....hak3

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
30/8/10 2:03 PM

eiiii jahatnye mnntu yg ke3 2...klu ak la yg jd org tue 2 n ak idup lg.ak msukn pmpuan 2 kt pnjre..klu ak da mti lak,ak gnggu idup die smpai ak puas..hahahaha

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
3/9/10 8:54 PM

haha... mcm pe jeh....
mak mentua bnyak giler duit... bankrup lew lau de 10 mnantu.. hahhahaha.....

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
3/9/10 11:40 PM

ada lg manusia mcm 2.x dak otok ka?

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
8/9/10 8:17 PM

wahahaa... tergelak besar aku baca lawak ni... serius.

Reply
avatar
Pudinz89
AUTHOR
9/12/10 2:39 PM

Kejam upenyer laki dia tu..ade ke snggop upah menantu menjahanamkn die... Btw,gud idea,hak3... ;)

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
18/3/11 1:25 PM

I don understand

Reply
avatar
samsul
AUTHOR
18/3/11 5:55 PM

bapak mertua dia kaye siot....

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
5/6/11 1:44 PM

hahaa mmg berani rrr mak mentua dorang ni...
last2 mati gak..
huhuhu










r

Reply
avatar
syira
AUTHOR
22/6/11 2:35 PM

wah saye nak jadi menantu ke 2 lah..hehe..dpt toyota alpd huhu..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
15/7/11 2:27 PM

ta faham langsong !!

Reply
avatar
izah
AUTHOR
29/10/11 6:26 PM

keji nya suami dia...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
16/1/12 1:36 AM

Lembap juga orang yg x paham ni hahaha

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
11/5/12 11:07 PM

kuroyon po d..hahaha.bh aramaitie

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
3/9/12 6:41 PM

Boleh la ayh dia kwen lagi

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
17/5/13 12:45 AM

Napela ko ni bengap anjing..bodoh sial manusia cam ni

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
22/5/13 12:18 PM

Ilek bro bdk2 sengal mmg mcm ni,hahahaha

Reply
avatar
Nur Asyiellah
AUTHOR
23/7/13 7:38 PM

bACa 4 kaLi barU akuE faHam !! aIyOhHh !! aHaHacx

Reply
avatar
asrul aliff
AUTHOR
28/9/13 11:01 AM

Mak mertua pn satu knapa la nk bt test cm 2..dia x tpkir ka kalo menantu dia x maw selamat sah dia mati sbb dia x taw berenang ..p la upah sapa2 suh rompak dia ka pas2 tgk menantu dia berani x..dh duit byk sgt tpi crita dak apa blh jdi..hahaha

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
11/3/14 2:54 PM

Btol bdk sengal mcm tu je xphm citer ni..hahahaha..

Reply
avatar