Cikgu Tadika

Ada seorang cikgu tadika yang tak percaya wujudnya Tuhan. Dia pun berfikir bagaimana hendak mempengaruhi kanak-kanak di tadika tersebut supaya tak percaya wujudnya Tuhan. Tiba-tiba, dia mendapat satu akal...

Guru tadika : Anak-anak, nampak tak pen ini?
Murid-murid : Nampak cikgu.
Guru tadika : Pen ada kan?
Murid-murid : Ada cikgu.

Kemudian guru tadika tadi memasukkan pen itu
ke dalam poket dia dan kemudian bertanya lagi..

Guru tadika : Anak-anak,nampak tak pen?
Murid-murid : tak nampak cikgu.
Guru tadika : pen ada tak?
Murid-murid : tak ada cikgu.
Guru tadika : Anak-anak nampak Tuhan tak?
Murid-murid : tak nampak cikgu.
Guru tadika : Tuhan ada tak?
Murid-murid : tak ada cikgu.

Guru tadika itu sangat gembira kerana tujuannya untuk mempengaruhi kanak-kanak itu berjaya. Tetapi.. dalam kumpulan kanak-kanak itu ada seorang budak yang pintar yang bernama Amin lalu dia pun mengangkat tangan...

Amin : Cikgu, boleh saya cakap sesuatu?
Guru tadika : Boleh,mari ke depan.
Amin : Kawan-kawan nampak cikgu tak?
Murid-murid : nampak.
Amin : cikgu ada kan?
Murid-murid : ada.
Amin : Kawan-kawan nampak otak cikgu tak?
Murid-murid : tak nampak.
Amin : cikgu ada otak tak?
Murid-murid : tak ada.


--- sumbangan: Sabeng

30 comments

Write comments
Anonymous
AUTHOR
21/4/10 4:07 PM

Hahahaa... amik kau ubat. Cikgu die pikir bdk2 pe so senang pengaruhlah, at last die plak yg kenek psycho balik. Bdk2 skrg mmg bijak, ade tu yg lebih bijak berpikir dr kite yg dewasa ni ;>

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
24/4/10 4:35 PM

ya....btol.aq sokong ckp ko:D

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
1/5/10 11:31 PM

bagos,bagos....lawak yg memberi pengajaran....

Reply
avatar
Fara Dyana
AUTHOR
4/5/10 12:33 AM

haha pdn muke cikgu tu....

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
5/5/10 12:48 PM

hahah.. baru ko tau kena balik.. rasa la.. itu buktinya tuhan ada... Die kasi sedar sama ko... padan...... cikgu cikgu... hehehehehe... lawak2...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
9/5/10 5:30 PM

trbek larr student niey..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
12/5/10 11:04 AM

tongkol punyer ....cikgu

Reply
avatar
sarayu
AUTHOR
12/5/10 5:07 PM

meMang xBeriLmU pUnYa cIkgU..pAdAn mKE..wAkaKA

Reply
avatar
spoon
AUTHOR
2/6/10 7:24 PM

ni cikgu ajaran sesat mengajar kat sekolah mana ni..
habaq mai aku nak pi sekeh kepala dia..
bagi otak dia berfungsi balik..kue kue

Reply
avatar
MSPOOH
AUTHOR
13/6/10 8:38 AM

HAHAHHA GRE student! !

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
18/6/10 11:08 AM

xpayah ler , biar je die terus x de otak..

Reply
avatar
aina sue
AUTHOR
27/6/10 12:08 AM

haha , lawak gilee :DD

Reply
avatar
Wawa Zolkepli
AUTHOR
15/7/10 12:30 PM

lawak terbaek siot!!

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
18/7/10 2:15 AM

Sape name cik gu tu, no IC sekali ... nak report kat JAKIM ...kah3

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
5/9/10 2:16 AM

memalukan cikgu tadika jer..!!

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
24/9/10 2:50 AM

baru la adil..
buku dengan ruas!!
amik ko!!
cikgu baghal mmg gtu!!

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
17/11/10 3:22 AM

this techer was made by stone...have head but no brain...bangang!!! =)

Reply
avatar
Pudinz89
AUTHOR
9/12/10 1:51 PM

Padaaaaaaaaaaaan muka... Kan dah kene.Ni seswai sangat hidup dgn spesies mawas kat hutan nun..huhuhh! Nak karate je buah pinggang cikgu tu..!!!

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
20/3/11 3:05 PM

terbaik lew.. murid dier.... pdn muke cikgu tu..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
11/5/11 9:11 PM

ade ke cikgu mcm tu

Reply
avatar
hasannn
AUTHOR
18/5/11 2:03 PM

ade...kan ke ckgu tu ko....
hahahahahahahaha....

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
21/6/11 5:38 PM

awesome that kid..untung mak bapak yg lahirkan de huhu

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
11/12/11 6:11 PM

for the teacher,,u can go to helllllllllllllll!!!!!!!!!!!!

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
31/1/12 4:36 PM

padan muka ckgu tu sapa suruh x percya tuhan .....

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
9/4/12 9:12 AM

Boeh buat hujah nie...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
26/7/12 12:20 PM

lawak2....hahahaa....terbahak2 pensyarah dengar cerita ni...hahaha

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
23/9/12 11:01 AM

manyak mangang woooo...
terbaek..
salute lha budk uhh....

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
11/3/14 6:29 PM

Amik kau hahahaha....ku respect budak ni...

Reply
avatar