Masalah Pendengaran

Udin pergi berjumpa doktor mengeluh tentang isterinya yang sudah hilang pendengaran.

"Seberapa burukkah pendengarannya?" tanya doktor.

"Entahlah, Doktor. Yang jelas saya mesti menjerit kalau nak berbual dengannya."

"Okey, cuba buat macam nie. Berdiri sejauh 6 meter darinya, lalu katakan sesuatu. Kalau dia tak boleh dengar kamu, berdirilah lebih dekat sedikit darinya, lalu katakan yang kamu katakan tadi. Kalau dia tidak juga dengar, dekatkan jarak sedikit demi sedikit. Dengan begitu saya akan tahu berapa jarak maksima pendengarannya."

Maka, Udin pulang ke rumah dan mendapati isterinya sedang memasak di dapur. Dari jarak 6 meter ia berteriak, "Makan apa kita malam ini?" Tak ada jawapan. Lalu dia jalan depan sedikit lagi, berhenti di jarak 5 meter dan menanyakan hal yang sama. Juga tak terdengar jawapan. Begitu juga pada jarak 3 meter.

Akhirnya, ia berdiri di samping isterinya.
"Makan apa kita malam ini?" katanya separuh menjerit.

Si isteri dengan mata yang berlinangan dengan air mata, lalu menjerit:

"Untuk keempat kalinya aku beritahu, KARI KAMBING!!!!"


---- sumbangan: Matt Dee

16 comments

Write comments
Anonymous
AUTHOR
6/5/10 1:44 AM

udin yg pekak, bkn isterinya..

Reply
avatar
din
AUTHOR
9/6/10 4:03 PM

udin ni pekak badak tol....

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
19/7/10 2:32 PM

tak nak mengaku dia yang pekak le tuu

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
20/7/10 6:25 PM

aku tampar gak udin nie kang, biar tambah pekak lagi..

Reply
avatar
roserubi21
AUTHOR
28/7/10 6:20 PM

hahahha....apa ka bengak bendul la c udin 2...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
1/8/10 1:55 AM

hshshshhs bsngsng tol udin nee .. adehhnaa buhh

Reply
avatar
manong
AUTHOR
11/8/10 3:56 PM

aku benci doctor tu..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
24/9/10 8:20 AM

kari kambing..............hahahaha

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
3/1/11 3:45 PM

la..udin yg pekak rupanya..hahahaha

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
23/2/11 5:21 PM

udin yg pekak...tp bile doktor tu ckp, dgr plak die....bongok jer...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
8/6/11 3:58 PM

dhler lawak dh cter ni,komem korang lak bt lawak..ha3

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
1/8/11 5:04 PM

nampaknyer dia tu yg pekak bukan
isterinyer

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
30/11/11 1:06 AM

kalau dia pekak kenapa doktor dakap dia dengar pulak? hmm...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
8/8/12 1:00 AM

Laaaa.... Memang dia dengar doktor cakap kerana jarak dekat.... He he he

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
17/5/13 12:26 AM

Skang ni sape yg pekak?? Tahap kesengalan yg nyata...

Reply
avatar