Keputusan seorang ayah...

Sang ayah dan ibu sangat marah dan menyesal bila mengetahui anak perempuan mereka hamil."Siapa si bedebah tu," jerit sang ayah, sedang si ibu menangis. "Suruh dia datang sini!"

Si anak pun telepon le mamat yang bertanggung jawab. Setengah jam kemudian sebuah kereta Ferrari merah berhenti di depan rumah. Seorang lelaki separuh baya keluar dari kereta, memberi salam lalu masuk kerumah.

Lelaki itu berdepan dengan mak dan ayah perempuan yang telah dihamilinya. Dia berkata, "Saya lelaki yang telah menghamili anak anda. Tapi terus terang saya katakan saya tidak dapat menikahi anak anda kerana isteri saya tak membenarkan. Bagaimanapun, saya tetap bertanggung jawab atas perbuatan saya. Sekiranya anak anda melahirkan seorang bayi perempuan saya akan wasiatkan untuknya dua buah supermarket, sebuah rumah banglo dan wang tunai RM5 juta. Sekiranya dia melahirkan anak lelaki saya akan wasiatkan untuknya dua buah kilang, dua buah supermarket, dua buah rumah banglo dan wang tunai RM10 juta. Tapi sekiranya anak anda keguguran apakah yang harus saya lakukan?"

Sang ayah berfikir. Siibu berhenti menangis. Akhirnya sambil menepuk bahu lelaki itu sang ayah berkata, "Kalau camtu hang cuba le lagi."


---- sumbangan: Sahidi

15 comments

Write comments
Anonymous
AUTHOR
3/9/10 12:47 AM

hmpeh nyE preNtz!
haha.
gud2!

Reply
avatar
jazman
AUTHOR
26/9/10 12:13 PM

pulok doh.........

Reply
avatar
Pudinz89
AUTHOR
8/12/10 4:38 PM

Mate duitannnnnnn...nak kene baling kuali bapak dia ni!!!!

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
9/2/11 9:13 AM

cam tu plaakkk..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
9/3/11 1:48 PM

hahahahahhaa... glew ah bpak dy

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
9/6/11 5:31 PM

sengal betull ...

Reply
avatar
syira
AUTHOR
22/6/11 3:19 PM

haha..jap2 ade ke laki kaya cmni skng nih??i dont think so they have..

Reply
avatar
miko_chan06
AUTHOR
23/6/11 6:39 PM

ade je.. kalo die pakai us dollar..haha or pound sterling..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
7/7/11 11:35 AM

adeeh ... daddy dia ni ... hahahaa .. nsib baik blum prnah g aku jmpa daddy mcm tu ... hahaaa :D

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
12/7/11 10:37 PM

y 22/6/11 jam 3:19pm name syira: 2 cerita rekaan je lah bodoh..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
25/7/11 2:25 PM

enth la dh kata citer lawak..adoi

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
3/11/11 2:03 PM

moralnye, ada org yg gadai maruah utk harta..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
4/11/11 10:05 PM

nakan duit je kalu dia kaya,

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
12/4/12 5:35 AM

apa punyer jenis bapak ler...hahaha

Reply
avatar
fz
AUTHOR
8/6/12 11:49 AM

hahahha.. ape jenis bapak la ni.. campak lombong je:)

Reply
avatar