Terlambat...

Pagi itu, Aku dan Mimi telah pun berada di Stesen Bas Pudu Raya.Kami sedang menunggu May dari pukul 9.30 pagi lagi. Suasana di sana agak sibuk pada hari sebegini. Hari kerja.
Dari tadi Mimi tidak bersuara langsung walaupun menjamah makanan yang dijual. Tiba-tiba, Mimi pun bersuara,”Manalah kawan kita tu? Janjinya tak pernah ditepati!"

“Sabarlah,Mimi.Lagipun baru setengah jam berlalu.”kataku untuk menenangkannya. Mimi membalas,”Itulah awak,Lisa!Terlalu beri muka kepada May tu!Tengoklah apa yang jadi sekarang!Dia sudah pijak kepala kita!”sergah Mimi.Aku terkejut. Sebelum ini dia tak pernah marahkan aku dan May.Mungkin ada apa-apa yg berlaku di antara mereka.

15-minit selepas itu May pun sampai. Aku pun segera bertanya kepada May mengapa dia datang lambat. May menjawab “ korang tak nampak ke yang aku ni siput babi?! Sebab itulah aku datang lambat! Ishhh…dah lima tahun kita berkawan, ko tak tahu aku ni siapa?!Ish,ish,ish!!!” Mimi pun membalas semula kata-kata May itu,”Ler!!!Sori May,aku terlupa plak!!”


---- sumbangan: mamak^era^baru