Pukul Anak

Seorang nenek memukul bontot cucunya yang telah melakukan perbuatan yang tak sepatutnya...

Tiba-tiba ayah budak tersebut telah ternampak.... nak berdiam diri kesian pulak pada anaknya.. nak masuk campur.. tak berani...

Lalu setiap kali nenek itu mengayun rotan memukul bontot cucu, si ayah juga bertindak menampar muka sendiri.

Melihat tindakan si ayah yang agak pelik, si nenek segera berhenti memukul cucunya dan bertanya dengan penuh kehairanan pada si ayah.

"Kenapa engkau menampar muka sendiri?"

Jawab si ayah
"Anakku dipukul orang ... dan untuk membalas perbuatannya itu, aku telah memukul anak orang itu."


---- sumbangan: Mohd Firdaus Ismail

25 comments

Write comments
4/3/13 12:26 AM

hehehehe., lucu banget :)

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
5/3/13 12:45 PM

Baca dua kali baru faham.,
hehe.,
owkey laa., :)

Reply
avatar
7/3/13 1:42 PM

ia baca 2 kali baru paham..tapi lucu juga

Reply
avatar
16/3/13 1:24 AM

ada cerita seru di www.bukuhidupandre.blogspot.com gak nyesel deh kalau udah baca

Reply
avatar
Muhamad iyan
AUTHOR
21/3/13 3:39 AM

kampret! :ngakakelegan :)))

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
25/3/13 2:59 PM

ntah papewww larrrr...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
31/3/13 10:22 AM

Lumayan lucu kalo udah faham

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
3/4/13 6:44 PM

X paham ler

Reply
avatar
joker
AUTHOR
16/4/13 5:33 PM

Ada jgak mcmni..

Reply
avatar
Silviia Chayy
AUTHOR
19/4/13 6:36 PM

Ak ga' nqarttii . . . ,,

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
2/5/13 2:16 AM

Hahahaha...

Reply
avatar
Kia
AUTHOR
13/5/13 1:11 AM

Mantap...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
14/5/13 12:29 PM

Tak lawak pun?

Reply
avatar
18/5/13 10:50 AM

Artikel yang sangatlah lucu........ hehehehehehe

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
15/6/13 10:22 PM

Hehhee

Reply
avatar
dauz fizoe
AUTHOR
23/8/13 6:22 PM

Maksud nye dia nak balas dendam dia pukul diri sendiri...sebab dia tukan anak nenek yang pukul budak tu....

Reply
avatar
dauz fizoe
AUTHOR
23/8/13 6:23 PM

Maksud nye dia nak balas dendam dia pukul diri sendiri...sebab dia tukan anak nenek yang pukul budak tu....

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
13/9/13 8:17 PM

ksian bapa dy., pkul diri sdiri..

2!€

Reply
avatar
detik7
AUTHOR
14/9/13 5:03 PM

lucu gan mantappp...!!!!

Reply
avatar