Tahukah anda...? (Part II)

FAKTA

1. Tahukah anda apabila 350ml air yang diambil dari sinki dan kemudiannya dituangkan ke dalam cerek yang mengandungi 150ml air suling dan dibiarkan terdedah kepada nyalaan api bersuhu 100 darjah celcius akan menghasilkan satu cecair yang dinamakan air masak.

2. Percayakah anda yang air sirap merupakan salah satu bahan asas dalam pembinaan sebuah helikopter. Ini kerana kajian telah dibuat, seorang pembina helikopter memerlukan air sirap untuk menghilangkan keletihan semasa membuat helikopter, tanpa air sirap mungkin helikopter tersebut tidak dapat disiapkan.

3. Sebuah kereta yang dipandu selaju 220 km/j tidak akan dapat memotong kereta yang dipandu selaju 40 km/j sekiranya kereta-kereta tersebut dipandu dari arah yang bertentangan

4. Tahukah Anda dalam bahasa Inggeris dan Italy,
jurugambar dikenali sebagai paparazi. Perkataan itu
dipercayai diambil dari watak paparazzo dalam filem
La Dolce Vita yang diterbitkan oleh Federico Fellini
pada tahun 1960. Dalam bahasa melayu pula, ayah
kepada seorang budak yang bernama Razzi juga boleh dikenali dengan nama papa Razzi.

5. Tahukah Anda bendera negara Denmark telah dicipta
700 tahun lampau, menjadikan bendera paling lama
digunakan di dunia lebih lama daripada penggunaan susu
cap bendera.

6. Tahukah Anda magnet ialah sejenis logam yang juga
digelar besi berani. Sebagaimana namanya magnet
ialah besi yang berani menarik butir-butir besi lain
kearahnya. Bagaimanapun orang yang diupah untuk menarik kereta bukanlah magnet.

7. Tahukah Anda cicak memutuskan ekornya apabila
diganggu. Apabila cicak menyedari yang dia diekori
oleh sesuatu, ia akan memutuskan ekornya supaya
benda itu tidak mengekorinya lagi atas alasan tanpa
ekor sudah tentu ia tidak akan diekori lagi.

8. Tahukan anda bahawa seorang manusia normal tidak boleh menyentuh telinganya sendiri menggunakan siku.

9. Tahukah Anda burung dapat pulang ke sarangnya walaupun telah keluar kadangkala hingga beribu kilometer daripada sarangnya tanpa sesat atau silap walaupun tanpa bantuan kompas. Ini kerana setiap sarang burung mempunyai alamatnya yang tersendiri sebenarnya.

10. Tahukah Anda bunyi perkataan lempeng dan tempeleng
adalah hampir sama walaupun ia berbeza dari
segi rupa bentuknya. Tapi, walaubagaimanapun orang
yang kena tempeleng masih boleh memakan lempeng apabila dia berasa lapar.

11. Tahukah Anda gunung berapi yang berusia tiga ratus
tahun disahkan masih aktif untuk meletup. Tapi
mengikut kajian ahli gunung, api elektrik di rumah
kita tidak akan aktif jika tidak membayar bilnya selama tiga bulan.

12. Tahukah Anda orang yang tidak pernah kisah langsung
tentang wang ringgit, pangkat, kedudukan dan harta dunia ialah Orang Utan.

13. Tahukah Anda ahli sains seluruh dunia bersepakat
jika nasi ayam dimakan sewaktu lapar, perut kita
akan mengalami satu tindakbalas yang berupa
kekenyangan. Nasi ayam juga boleh digunakan sebagai
ubat untuk menggembirakan hati kita bila nasi ayam
yang dimakan itu dibelanja oleh kawan kita.

14. Dan tahukah anda bahawa hampir kesemua pembaca buletin ini telah mencuba untuk menyentuh telinga menggunakan siku.

hehehehehhehehehehe eh....... ....Sentuh la telinga kurang ngan siku sampai ia kena.......Tak normla la korang maknanya

34 comments

Write comments
Anonymous
AUTHOR
17/4/10 1:44 PM

dem..terkena aku..!

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
20/4/10 12:18 PM

hahaha..aduss..kan dah terkena..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
3/5/10 1:21 PM

hahahahahahahaha..................

Reply
avatar
Jojet ..|..
AUTHOR
11/5/10 3:32 PM

hahah ..pandai tuL ..letih aku nak cuit tinga aku ngan siku..nampaknya .aku normal la eh ..ahak ahak ..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
29/5/10 3:49 PM

MENYAMPAH BETOL....MACAM MANA DIA TAU ERK.... HUHUHUHUHUHUHUHUHUHUHUH ADA PASANG SPY KER?

Reply
avatar
spoon
AUTHOR
2/6/10 7:30 PM

best punya lawak siut..
hang memang terrer..
slut bro

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
5/6/10 9:44 PM

hebat r!!!!ak buat btol2 ar,nseb baek korang
tak nmpk...hehehehe

Reply
avatar
lala lulu
AUTHOR
19/7/10 12:33 PM

huhu..ya betoi..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
22/7/10 4:03 PM

cipannnn lauk btul ko

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
30/7/10 11:29 PM

bengong btl...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
7/8/10 2:48 PM

kuang asam....

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
11/8/10 1:50 PM

adoiii..aku pun ikot benggong gk.. cm tau2 jek ko.. adussss.. hahahaha..

Reply
avatar
bubblegum
AUTHOR
14/9/10 3:55 PM This comment has been removed by the author.
avatar
Anonymous
AUTHOR
14/9/10 3:55 PM

hahhahaha,, mmg ta sampai, hak3, terkena den.

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
21/10/10 4:21 PM

hahaha...aqu pn cbe sntuh telinga ngn siku gak...bangang btol la...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
3/1/11 12:44 PM

hawau tul..tau je die..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
3/2/11 6:16 AM

ahahahaaXxx....
hmpehh...aq poN same Lorrr....

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
6/4/11 5:14 PM

kalaw sntuh siku ngn idung pon x bole gak..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
26/5/11 9:29 PM

haha aku pon terkena la.. mmg aku try sentuh telinga aku guna siku.. last2 tengok ending note rsa cam terkena lak aku..hehe

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
8/6/11 4:41 PM

damn....terkena aku...hahaha..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
20/8/11 11:53 PM

camne dia leh tau...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
2/9/11 9:55 PM

hahhahahah ... kedapatan ...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
28/9/11 3:35 PM

bangang lawak...terkena jgk aku!

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
2/11/11 11:32 PM

eleh...ciplak punye lawak....aku dah bace dh ni....

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
12/12/11 8:40 PM

hahaha...bengong...
try punye try sntuh tlge gune siku...
x smpai2...kuakuakuakua...
lawak...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
20/1/12 9:43 AM

kekeke ...cantik la bro .

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
9/2/12 6:47 PM

terbaik!! gua terkena,,,,,

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
22/10/12 2:48 PM

camane die tau r :D

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
3/6/13 5:20 PM

Hihihihi.......

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
11/7/13 4:44 PM

heeeeeeeeeeeeeeee bencik nyer..saya cuba tadi nsb baik orang tak ader la.......

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
30/1/14 4:49 PM

anak haram sungguh..ingat kot fakta apa tadi...pelaq ...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
4/12/14 3:23 PM

No.14 tu mmg terbaik...

Reply
avatar