Salah Rompak...

Seorang pencuri sangat pakar merompak bank di mana kepakaran utamanya adalah memecahkan kod rahsia pintu lemari besi. Ia selalu bekerja send...

Lawak Pendek

SAM: Kenapa kamu cakap minum susu segar boleh bawa maut? DOL: Sebab semalam semasa aku tengah minum,lembu tu terajang aku. Nasib baik tak ma...

Pantun Raya Slank Negeri

Kelantan... Make ikke cicoh budu Jange lupo tamboh satar Kelik rayo taksir laju Nanti rayo dale sepita Terengganu... Makang ubi jamang je...

ALKISAH BANGAU

Al kisah bermuler di sebuah kampung, seorang atok tuer sedang asyik membasuh pakaian luar dan dalam nyer di tepi sunggai sambil mendendangka...

Cuti sekolah

Pada pagi yang ceria di dalam kelas darjah 3 Anggerik Cikgu Roslina bertanya pada anak muridnya kemana mereka ingin pergi bercuti bersama ke...

Pakcik dan Motor

Di sebuah bengkel membaiki motosikal milik Ah Seng. Pak Cik : Ah Seng, hang tolong tengok motor aku. Aku baru beli bulan lepas, dah mula r...

Bayaran Ansuran

Ada ler plak cerita pasal sepasang kekasih nih yang dah ber'couple' sejak bangku sekolah lagi.Satu hari gelfren dia ni terlibat dala...

Insiden di klinik swasta

Satu hari di klinik swasta... Kudut datang berjumpa doktor untuk mendapatkan rawatan sakit belakang. Doktor : Apa hang dah buat dgn belaka...

Habis madu sepah dibuang

Bingkisan ini ku tuliskan buat renungan mereka yang bergelar insan..Insan??? Hidup ini penuh dengan kekalutan..penuh dengan kekecewaan..Tak...

Hotel

Sepasang suami isteri dalam perjalanan ke bandar dan kerana jaraknya yang jauh, mereka siggah untuk menginap di sebuah hotel sebelum menerus...

Lesen P

Ini kisah yang diceritakan oleh kawan aku daripada Kedah, namanya Naspie. Dia kata cerita ini benar-benar berlaku. Kisahnya begini ... seora...

AYANG

Valentine hari tu ayang tanya tang mane kite sayang kat ayang. Time tu kite tak dapat nak jawab. Semalam ayang merajuk ngan kite, kite dah p...

Matematik

Ini kisah yang aku lalui ketika aku mengajar di Sekolah Kebangsaan Kedaik. Hampir 98% daripada murid-murid di sekolah itu terdiri daripada o...

Kahwin

Awal Perkahwinan Isteri : "Jom kita pergi shopping" Suami : "Jom..dari duduk rumah, bosan plak.." Pertengahan Perkahw...

Minta Kerja

Ni aku nak citer pasal aku dulu cari kejer kilang kat Ayer Keroh, Melaka. Aku 4 orang, Ajis, Ali dan Jar. Waktu kami jalan kat Ayer Keroh, k...

Anak Murid

Kisah ni berlaku dalam kelas aku yang masih mengajar ABC..masa ni aku masih praktikal mengajar... bakal guru. Hari tu juga, pensyarah datang...

Salah Paham

Kisah ni terjadi waktu aku mula-mula masuk keje dulu..waktu tu aku menunggu supervisor aku di kantin pejabat..untuk di berikan taklimat kerj...

Cerita dari Jepun

Pada suatu ketika di Jepun hiduplah seorang lelaki yang sederhana, namanya Oda. Ia memiliki seorang isteri yang sangat cantik dan sangat dis...

Profesional Muda

Seorang profesional muda sedang membuka pintu kereta BMW nya, tiba-tiba sebuah kereta dengan laju melanggar pintu kereta itu hingga tercabut...

Selimut

Mendengar bunyi yang kuat dari dalam bilik seorang anak, si ibu bertanya dari luar. "Bunyi apa itu, Man??" "Selimut jatuh d...

UJANG

Abu nih org Trengganu, manakala Amer ni org Kedah. Tinggal satu bilik..katil double decker.. Amer kat atas.. Abu kat bawah. Amer ni suker ba...

Kereta penuh

Satu keluarga yang berasal dari Terengganu nak balik beraya di kampung, tapi cuma ada sebuah Kancil je untuk tujuh orang ahli keluarga terse...

Makcik dan pil perancang

Seorang makcik yang sudah berusia memasuki bilik doktor. Ketika doktor bertanya maksud kedatangannya, makcik itu menjawab, "Doktor, say...

Isteri Idaman

Kriteria isteri idaman adalah: 1. Seorang isteri yang cantik, pandai bersolek, memasak dan mengurus rumah adalah hal yang penting. 2. Seor...

Buta Warna

Seorang guru yang diberi tugasan penting telah membuat keputusan untuk meminta pertolongan daripada pelajarnya. Guru : Arif tolong cikgu y...

Ulang Tahun Perkahwinan

Sepasang suami isteri sedang menikmati makan malam yang indah ketika merayakan ulang tahun perkawinan mereka yang ke-50. Ulang Tahun Perkawi...

Aku kah yang angau?

'Siti', S.I.T.I, Siti, nama itu sentiasa meniti dibibir setiap lelaki jantan di kampung aku. Aku juga sudah hafal nama itu, sudah ha...

Serahkan pada Yang Di Atas

Pada suatu hari Si Amin disuruh oleh emaknya mengambil mangga di kebun. Sedang Amin memanjat pokok mangga, tiba-tiba dia terlihat ke bawah a...

Pak Pandir membeli durian

Pak Pandir pergi ke sebuah pekan untuk membeli buah durian... lalu dia menghampiri seorang penjual buah durian yang merupakan orang asli tem...

Selsema Burung

"Doktor," kata seorang ayah melalui telefon, "Anak lelaki saya menderita Selsema Burung." "Saya tahu,"jawab do...

Tak Faham Bahasa

Cerita 1 Seorang jurugambar mengambil gambar seorang tua yang menyambut hari jadinya yang ke-80 berkata, "Saya berharap dapat mengambi...

Kacang Hijau Dalam Telinga

Suatu petang datang seorang lelaki berumur ke kelinik ENT, kerana telinganya di masuki biji kacang hijau semasa dia membeli barang dapur di ...

Monyet Terbuang

Di suatu kaunter pandu bayar... sebuah kereta didapati masuk untuk membuat pembayaran bil.. Setelah selesai urusan pembayaran.. cashier it...

Minta Tolong

Seorang gadis sedang sibuk menulis di atas meja di dalam pejabat pos. Tiba - tiba dia didatangi oleh seorang lelaki separuh umur. "Ma...

Tak tahan

Usop Belacak baru sahaja berkahwin dengan Joyah Kerengge. Setelah selesai upacara membuka hadiah dan bersanding malam itu, Usop segera menuj...

Perasmian Hospital

Yang Berhormat Menteri Kesihatan dijemput merasmikan satu majlis di Hospital Bahagia. Sewaktu menteri itu berjalan menuju ke pentas, tiba-ti...

Belimbing

Dalam satu pertandingan antara buah-buahan tempatan, berkatalah buah durian dengan angkuhnya "Siapa lagi diantara kamu yang sanggup ber...

Penimbang

Seorang perempuan masuk ke dalam sebuah Klinik sambil mendukung seorang bayi... Tiba-tiba perempuan itu ternampak sebuah alat penimbang bera...

Ubat anti-gempa

Di satu kaki lima yang sibuk di sebuah kota, terdengar seorang penjual ubat sedang mempromosikan ubat jualannya. Penjual ubat : Mari! Mari...

Haruan dan Anak

Seorang bapak memanggil anak gadisnya masuk kedalam bilik. Dialog dia lebih kurang macam ni la... Bapak : Bedah, mai sini sat. Bapak ...

Sea Games

Dimulakan cerita diadakan sukan antara negara-negara ASEAN di KualaLumpur. Salah satu acara ialah pertandingan keras kepala. Cara pertanding...

Matahari

Ada dua orang gila yang sedang berbual di rumah sakit jiwa Tampoi. Orang gila 1 : ( sambil naik atas meja ) "Kamu tahu tak?" Ora...

Murid Nakal

Seorang guru perempuan bertanya soalan pada muridnya yang bernama Amin. "Amin, 5 ekor burung di atas pokok dan seekor ditembak oleh pe...

Setem

Disebuah negeri terdapat beberapa orang Raja yang memerintah. Raja-raja di negeri itu pulak ditadbir oleh seorang Perdana Menteri yang terke...

Cuti Sakit

Suatu hari, Salmah ponteng sekolah. Dia telefon guru kelasnya dan menyamar sebagai ibunya. Salmah : Hello, adakah itu Cikgu Aminah binti A...

Masjid Jamek

Pada suatu hari yang damai, Tipah berjalan menuju ke stesyen LRT yng berdekatan dengan rumahnyer. Sesampainyer dia di situ, dia terus berger...

Lembu

Seekor lembu betina telah berhenti memberikan khidmatnya untuk memberi susu kepada penduduk sebuah kampung di utara Russia. Oleh itu pemili...

Parti

Hamid baru mendapat tahu dia akan ditukarkan ke Pulau Pinang kerana dinaikkan pangkat. "Semua kawan saya akan mengadakan parti secara ...

Temuduga warden

Suatu hari datang seorang pemuda untuk ditemuduga bagi jawatan warden sebuah penjara. Pegawai :Awak ada pengalaman ke? Pemuda :Tak ada. P...

Pak Pandir ke zoo

Suatu hari pak Pandir pergi ke zoo bersama anak kecilnya dengan membawa kereta sorong. Sedang mereka asyik melihat binatang di situ, Pak Pan...

Pak Pandir ke zoo

Suatu hari pak Pandir pergi ke zoo bersama anak kecilnya dengan membawa kereta sorong. Sedang mereka asyik melihat binatang di situ, Pak Pan...

Pemandu dan Profesor

Seorang pemuda yg bekerja sebagai pemandu seorang profesor yg bijaksana sedang duduk di belakang dewan kuliah untuk menunggu tuannya itu hab...

Pembantu Rumah

Al-kisah ada sorang pembantu rumah yang baru jer kena pecat oleh majikan cinanya. Pembantu rumah nie rasa tak puas hati sebab dia rasa dia n...

Chot ke Perpustakaan

Chot merempuh masuk ke satu perpustakaan awam dan meluru ke meja pendaftaran. "Saya nak buat aduan! Saya nak komplen!" jerkah Cho...

Pak Pandir dan Wartawan

satu hari kecoh Pak Pandir panggil wartawan datang kerumah dia.Bila wartawan2 sampai mereka pun bertanya ada apa yang menarik ni pandir. P...

Pak Pandir dan Ikan Keli

Pada suatu hari Pak Pandir membeli beberapa ekor ikan keli di pasar borong di pekan.apabila pulang kerumah dia menyuruh Mak Andih menyiang i...

Pak Pandir Dan Polis

Pak Pandir : Selamat pagi tuan. Polis : Selamat pagi. Polis : Apa hal. Pak Pandir : Saya nak buat repot tuan. Polis : Fasal apa tu. Pak Pand...

Tiga sahabat

Al kisah adalah 3 orang sahabat yang sungguh susah hidup mereka. Ghuyub seorang pengira tiang letrik yang bertauliah, Kulop pula seorang pen...

Senyum

1. "Kenapa lelaki perlu beristeri tiga... ." Jawapannya kerana : kerana kalau kawin satu isONE kalau kawin dua isTWO kalau kawin t...

Isteri Tersayang

Seorang lelaki telah menginap di sebuah hotel di KL. Terdapat sebuah komputer di dalam bilik hotel itu. Dia pun mengambil keputusan untuk me...

Teliti itu penting!

Sekumpulan pelajar perubatan berkumpul untuk melihat seorang pensyarah melakukan pemeriksaan ke atas satu mayat..mereka berkumpul mengelilin...

Bos oh Bos

Hari ini adalah hari pertama Sepiah bekerja, jadi masa mula-mula kerja nie, dia kena la baik-baik dengan boss. Jam dah pukul 6:30 petang Sep...

Alkisah Tara...

Sekembalinya dari mengutip ufti dari negara-negara bawah jajahannya, Datuk Lakasmana Ganesh beserta 100 hulubalang singgah di sebuah pulau b...